Odrasli

ZASPITE BEZ PROBLEMA: Metoda koju ćete obožavati

Klinički psiholog savetuje kako da brzo i lako utonete u san i rešite se nesanice očas posla

26.08.2022 20:00

ZASPITE BEZ PROBLEMA: Metoda koju ćete obožavati
Foto: E-Stock

Kvalitetan san od 8 sati osnovni je preduslov da narednog dana budete odmorni i spremni za dnevne obaveze. Koliko puta vam se dešavalo da imate problema sa nesanicim ili se probudite u toku noći pa ne možete ponovo da zaspite? Kako ističu stručnjaci, za rešavanje ovog problema potrebno je držati se utvrđene rutine spavanja i ustajanja čak i vikendom kad ne radite.

Srećna republika otkriva kako da se rešite nesanice.

shutterstock.com

Ništa gore nego kad se probudite u sred noći pa posle ne možete da zaspite

Tehnika disanja

Kako je objasnio klinički psiholog dr Majk Breus čak 70 odsto ljudi ne spava dovoljno. On je naglasio da kvalitetan san od 8 sati utiče na ceo naš organizam uključujući i probavu.

U borbi sa nesanicom on preporučuje metodu disanja.

- Tehnika disanja 4-7-8 je jedan od mojih omiljenih trikova. Ako imate problem da zaspite, posebno ukoliko se probudite u sred noći, ovo će vam pomoći da se smirite, opustite i lagano utonete u san – rekao je on i slikovito objasnio kako se sprovodi ova tehnika.

- Prvo duboko udahnite brojeći do četiri. Zatim držite dah brojeći do sedam. Na kraju izdahnite dok brojite do osam. Ova tehnika smanjuje broj otkucaja srca usred noći. To pruža umirujući osećaj koji olakšava povratak u san – pojasnio je dr Breus.

pexels.com

Smanjite unos kofeina i vodite računa nemojte piti kafu 6 do 8 sati pre spavanja

Temperatura u sobi

Da biste brže i lakše utonuli u san dr Breus preporučuje da ograničite unos kofeina i alkohola i rashladite spavaću sobu.

- Poslednju kafu u toku dana ne bi trebalo piti bar 6 do 8 sati pre spavanja.

Drugim rečima, ako idete u krevet u 22 sata, zadnju kafu popijte u 14 sati. Važno je i ograničiti unos alkohola pre spavanja. Iako vam alkohol može pomoći da zaspite on može da ometa određene faze sna zato se ujutru nećete osećati odmorno i ispavamo iako ste možda vremenski dovoljno spavali – rekao je on.

Prema mišljenju dr Breusa, ukoliko želite brzo da da zaspite ključno je i da osigurate odgovarajuću temperaturu u spavaćoj sobi.

- Preporučena temperatura spavaće sobe bi trebalo da bude ispod 20°C. San se razbija ukoliko je telu vruće pa zimi oškrinite prozor, a leti sobu rashladite uz pomoć klime. Ukoliko nemate klimu, možete se rashladiti držanjem zamrznutih flaša vode u krevetu. Ja ih stavljam u čarape. Kada odložite po jednu sa svake strane boka potpuno se rashladim – otkrio je dr Breus.

BONUS VIDEO:

Komentari. (0)