ZA LAKE I LEPE SNOVE

REŠITE PROBLEME SA SNOM BRZO I LAKO: Ako uradite OVO spavaćete mnogo bolje!

Ukoliko se tokom noći budite i spavate isprekidano ili pak imate poteškoća da se uspavate i odmorite, portal Srećna Republika vam otkriva da je rešenje ovih problema jednostavnije nego što mislite!

20.12.2021 10:28

REŠITE PROBLEME SA SNOM BRZO I LAKO: Ako uradite OVO spavaćete mnogo bolje!
pexels.com

Svi znamo taj osećaj. Zimi se ušuškamo u mekano ćebence ili jorgan, navučemo pokrivač do brade, omami nas toplota i prevari san i za par sekundi smo zaspali. Ali, onda se negde u gluvo doba noći budimo, prevrćemo, otkrivamo, jedna pa druga noga i nikako da nađemo idealan balans. I tako cele noći i nekoliko večeri za redom.

pexels.com

Budilnik

Ujutru smo iscrpljeni kao da nismo ni spavali, džangrizavi i ni deset kafa nas ne može razbuditi. A šta ako vam mi kažemo da jedna mala i naizgled bezazlena stvar izaziva sve ovo? I da je problem isto tako brzo rešiv? Da je spokojan san na dohvat ruke? Ne, ovo nije reklama za dušek, ovo je čista nauka a portal Srećna Republika vam u ruke daje ključ za miran san.

pexels.com

Otkrivena stopala

Naime, iako većina nas loše snove pripisuje stresu i dnevnom naporu, istinski glavni „krivac“ za isprekidan san tokom zime je obično previsoka temperatura u spavaćoj sobi. Znamo da će mnogima na prvu ovo zvučati čudno, te smo pozvali eksperte u pomoć da nam razjasne situaciju.

Stručnjaci za spavanje kažu da bi temperatura spavaće sobe mogla igrati ključnu ulogu u ometanju sna i pojavi noćnih mora. Čini se da je 18°C ​​optimalna temperatura za dobar i kvalitetan san, a ako je temperatura iznad toga, mogli biste se suočiti sa problemima, savetuje portal metro.co.uk

pexels.com

Devojka ne može da spava

- Da bismo se dobro naspavali, moramo izgubiti oko 1°C unutarašnje telesne temperature, koja iznosi oko 37°C. To obično izgubimo kroz glavu ili lice, odnosno kroz deo tela koji ostaje nepokriven. Ali ako spavate u sobi koja je pretopla, osnovna temperatura vašeg tela ne može izgubiti tu toplinu i vaš san bi se samim tim mogao poremetiti - objašnjava bivši predsednik Britanskog društva za spavanje, doktor Nil Stenli.

Preporučena temperatura za spavaću sobu je između 16°C do 18°C, a Dr Stenli dodaje da to takođe može pomoći u ublažavanju stanja kao što su hrkanje i spavalačka apneja. Naravno, održavanje ove idealne temperature može biti teško, naročito zimi, kada je napolju jako hladno. Ali postoji nekoliko stvari koje ljudi mogu da učine kako bi stabilizovali temperaturu u spavaćoj sobi.

pexels.com

Devojka se ušuškala

Ako vam je u krevetu previše vruće, pokrivači i jorgani izrađeni od pamuka i drugih prirodnih vlakana, poput svile, najbolji su za održavanje hladnoće. Prostorije koje koristimo tokom dana,  poput kuhinje, trpezarije ili dnevnog boravka generalno su malo toplije jer se češće koriste. Stoga je takve prostorije najbolje grejati tokom dana. U spavaćoj sobi bi bilo dobro smanjiti grejanje, ako je ikako moguće, ili ga uopšte ne uključivati, pod uslovom da vam nije jako hladno.

 

Komentari. (0)