Odrasli

OVO PIĆE NIKADA NE NARUČUJTE U KAFIĆU, IMA VIŠE BAKTERIJA OD WC ŠOLJE: Infekcija vreba, naročito po vrućini!

Tokom leta morate da budete duplo obazriviji nego inače.

26.08.2024 17:30

Shutterstock

Po vrućini nema ništa boljeg od pića sa ledom. Međutim, koliko god vam ovo zvučalo kao sjajan predlog, time rizikujete svoje zdravlje jer istraživanja su pokazala da se gomila opasnih bakterija nalazi u kockicama leda. Zato u kafićima nikako ne naručujte piće sa ledom, naročito leti.

Čak i kada se voda zaledi to ne znači da će sve bakterije biti ubijene. Naprotiv, kako se kockice leda tope, pojavljuju se bakterije koje su još žive, navodi dr Džoan Santini. A to znači da iz osvežavajućeg letnjeg koktela vreba ešerihija koli, pa čak i kolera, piše Daily Mail.

Sprovedena istraživanja o kvalitetu leda pokazala su da je čak 77,2 odsto uzoraka bilo pozitivno na prisustvo koliformnih bakterija, čije je poreklo fekalno. Reč je o mikroskopski sitnim česticama, koje su u led dospele zbog prljavih ruku. Samim tim, najveća zabluda koja vlada kod ljudi jeste ta da na ledu ne mogu da se zadrže bakterije.

- Uobičajeno je da bakterije koje se sakupljaju u ledomatima kontaminiraju i kockice leda. U ovakvim situacijama kontaminirani led je problem sam po sebi, a još veći ako dođe u dodir sa mesom i drugom hranom, jer je tada mogućnost za širenjem zaraze veća - naglašava dr Debra Hofman, specijalista mikrobiologije sa Univerziteta u Južnoj Floridi.

shutterstock.com

Po svaku cenu izbegavajte pića sa ledom i limunom

Plesan, takođe, vrlo često može da se nađe u restoranskim ledomatima, ali i u kućnim uslovima. Da bi se izbeglo njeno prisustvo neophodno je više puta godišnje čistiti prostore u kojima se drži led, a pogotovo kod kuće, prenosi koha.net.

Led u kafićima i restoranima brze hrane je najveće leglo bakterija i u proseku ih ima više nego u WC šolji, što je posledica retkog čišćenja ledomata. Još jedno istraživanje je pokazalo da se najviše bakterija krije u čaši vode ili gaziranom soku sa kriškom limuna. Istraživači su testirali 76 krišaka limuna iz 21 restorana i otkrili su da je 70 odsto, odnosno 53 kriški zaraženo bakterijama.

To nije ni čudno budući da su kriške limuna unapred isečene, a da se te kriške drže u plastičnim posudama na sobnoj temperaturi, što je ujedno i idealno okruženje za bakterije. Istraživanje nije jasno otkrilo izvor ovih bakterija, ali je otkrilo da ove bakterije ne mogu da prežive i razmnožavaju se u alkoholnim pićima.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)