Odrasli

IZBEGNITE GUBITAK KOŠTANE MASE: Promenite navike u ishrani pre nego što bude KASNO!

Kada smo mladi, ne vodimo previše računa o zdravlju kostiju. Ipak, te loše zdravstvene navike nam u starosti dođu na naplatu!

14.07.2022 17:00

IZBEGNITE GUBITAK KOŠTANE MASE: Promenite navike u ishrani pre nego što bude KASNO!
FOTO: shutterstock.com

Navike u ishrani je uvek moguće menjati, to znaju svi koji su uspešno mršavili ili prilagođavali svoj jelovnik da bi poboljšali svoje zdravlje. Kada je naša koštana masa u pitanju, treba znati da ona do 30. godine života dostiže svoj vrhunac. Međutim, čak i nakon ovog prerioda, postoji mnogo stvari koje će vam pomoći u očuvanju zdravlja vaših kostiju, a portal Srećna Republika vam otkriva jednu naviku koja je od posebnog značaja.

Naime, svako ko je ikada preživeo neki prelom, zna od kakve je važnosti zdravlje našeg mišićno-skeletnog sistema. Ipak, postoje neke namirnice koje svesno izbacujemo iz ishrane, bez ikakve predstave o značaju koje one imaju u očuvanju naše koštane mase. Naravno, radi se o namirnicama koje su bogate kalcijumom, poput mleka i mlečnih proizvoda. Treba napomenuti da ukoliko pijete biljne alternative umesto mleka i konzumirate crveno meso umesto plave ribe, vašem organizmu uskraćujete preko potreban unos kalcijuma i vitamina D. Upravo ove dve materije su zaslužne za jake i zdrave kosti.

FOTO: shutterstock.com

Hrana bogata kalcijumom

Možda i niste to znali, ali gotovo celokupam kalcijum u našem telu je skladišten baš u kostima. Kalcijum-hidroksiapatit je mineral koji sačinjava 66 odsto naših kostiju, a upravo one će snositi najveću cenu ukoliko pokušavate da izbegnete unos kalcijuma. Odrasli bi tokom dana trebalo da unesu 1000 miligrama ove materije, a žene posle pedesete čak 1200 miligrama. Razlog za to je menopauza, u kojoj se povećava šansa za razvoj osteoporoze.

Namirnice koje sadrže kalcijum u dovoljnim količinama uključuju mleko, jogurt, tofu, sardele i druge vrste hrane na kojima obično piše da su obogaćene kalcijumom, piše portal index.hr. Ove izvore kalcijuma bi trebalo unositi na dnevnoj bazi. Ipak, ukoliko se ispostavi da vaša ishrana ne može da zadovolji vaše dnevne potrebe za kalcijumom, trebalo bi da se konsultujete sa stručnjakom. Vaš izabrani lekar vam preporučiti suplemente koji će vam pomoći u očuvanju zdravlja vaših kostiju.

BONUS VIDEO:

Komentari. (0)