Zanimljivosti

EKSPLOATACIJA ŽENA KAO RECEPT ZA USPEH: Da li ste čuli za “Huters”?

Ovaj lanac restorana se proslavio po lascivno odevenom kelnericama, ali se iza njihovih koketnih osmeha ipak skriva tužna istina.

04.08.2022 19:00

EKSPLOATACIJA ŽENA KAO RECEPT ZA USPEH: Da li ste čuli za “Huters”?
FOTO: shutterstock.com

Ukoliko ste ikada pogledali makar jednu američku seriju ili film, verovatno ste čuli da junaci, uglavnom muškog pola, pominju odlazak u “Huters” i to sa vidnim oduševljenjem na licu. Ono što možda niste znali je da je ovaj lanac poznat po konobaricama izazito atraktivnog izgleda koje goste uslužuju u uniformi koja malo toga skriva i koje su u obavezi da sa gostima flertuju. Portal Srećna Republika vam otkriva šta se to skriva iza uspona i pada ovog američkog giganta.

Ideja za ovakav lokal se rodila 1983. godine na Floridi i to među šestoricom biznismena koji su želeli da naprave restoran koji će ličiti na plažni bar iz kojeg niko neće moći da ih izbaci. Korporacija “Huters” je osnovana 1. aprila 1983. godine, a Svetski dan šale je namenski odabran budući da su osnivači mislili da njihova ideja nikada neće uspeti. Naziv lanca potiče komičnog skeča glumca Stiva Martina u kojem on velike ženske grudi oslovljava sa “hooters” (huters).

Oni su od početka zasnovali koncept restorana na tome što će zapošljavati isključivo konobarice koje će se zvati “Huters devojke”. U opisu posla im je bilo da nose pripijene majice sa dubokim dekolteom i izrazito kratke šortseve, koji su vremenom postajali sve kraći, dok se nisu pretvorili u gaćice. Takođe, po odredbama ugovora, morale su da održavaju komunikaciju sa gostima i da ih zabavljaju.

@hooters our first commercial featuring the OG #hootersgirl Lynne Austin 🎬 #hootersgirls and #hooterstiktok - show us what you’ve got using this sound! #fypシ ♬ hooters first commercial - Hooters

Sam lanac je u zvaničnoj izjavi portalu “Biznis Insajder” iz 2015. godine potvrdio da su “Huters devojke” zabavljačice i da moraju da prođu audiciju kako bi dobile posao, a kada potpišu ugovor u obavezi su da održavaju glamurozan izgled, da igraju, pevaju i da animirju goste, kako bi im pružile jedinstveni “Huters” ugođaj.

Osnivači su 1987. godine lansirali televizijsku emisiju pod nazivom “Hooters Nite Owl Theater”, u kojoj su “Huters devojke” nastupale u komičnim skečevima. Emisija se prikazivala do 1995. godine, a njeno ime se odnosilo prvenstveno na vreme u kojem se emisija prikazivala, budući da je išla u kasnovečernjem terminu.

Ipak, kompanija će uskoro saznati da će joj glave doći upravo oni koji su joj i primarna klijentela - muškarci. Naime, 1997. godine nekoliko muškaraca je podiglo tužbu protiv čuvenog lanca i to zbog polne diskriminacije u politici zapošljavanja, nakon što je kompanija odbila da ih zaposli. “Huters” je ovaj slučaj rešio vansudskom nagodbom u iznosu od 3,75 miliona dolara, ali su na kraju odbili zahtev da počnu da zapošljavaju muške konobare i to pod izgovorom da su “Huters devojke” već postale njihov zaštitni znak i sastavni deo njihovog poslovnog modela. Ovo je bio samo vrh ledenog brega, budući da su tokom narednih nekoliko godine usledile brojne druge tužbe.

Farin Džonson, jedna od bivših “Huters” konobarica je 2015. godine ispričala ono što je ona doživela.  Naime, njoj je menadžer rekao da ne može da ima plavu kosu jer tamnoputi ljudi prirodno nemaju svetlu kosu.

Brend je nastavio da raste, pa su se proširili čak i u industriju zabave, otvorivši “Huters kazino”. Čak su dosegli i visine avio industrije i osnovali avio kompaniju “Husters Erlajn”, a počeli su i sa izdavanjem “Huters Magazina”. Lansirali su čak i “Huters” video igricu. Otvorili su 420 restorana u 29 zemalja. U jednom trenutku su započeli i sopstvene auto trke, golf turnir, a počeli su da izdaju i vlastite kreditne kartice.

Ipak, poražavajući rezultati jedne psihološke studije iz 2015. godine će im zadati veliki udarac. Naime, ovo istaživanje je otkrilo da skoro sve konobarice koje rade u “Hutersu” boluju od nekog oblika depresije, anksioznosti i problema sa doživljajem sopstvenog tela. Sve je to posledica radnog okruženja i posla gde ih svi doživljavaju kao seksualne objekte.

U poslednjih nekoliko godina, “Huters” ima velike poteškoće da privuče mlađu klijentelu. Naravno, našli su se na žestokom udaru janosti zbog “seksualizacije” žena, te je brend skoro svakodnevno na meti kritika zbog zastarelog i prevaziđenog stereotipa žene koji oni zastupaju. Zbog tog smanjenog interesovanja, 2017. godine su morali da zatvore veliki broj restorana i da lansiraju restorane pod imenom “Huts”, u kojima zapošljavaju i muškarce i žene. U ovim objektima, osoblje nosi normalnu i prostojnu uniformu. Godinu dana kasnije, 2018. u rad su pustili servis za dostavu hrane pod imenom “HootersToGo”, kako bi namalili mušterije koje je zapravo sramota da uđu u neki njihov lokal.

Tokom 2021. godine kompanija je dobila salvu kritika sa društvenih mreža i to nakon što su prikazali kako izgledaju nove uniforme za njihove konobarice. Umesto šortseva, donji deo njihove radne garderobe se sada sastojao od crnih gaćica dubokog struka i visokog izreza. Kompanija je, uvidevši ovo, objavila da nošenje nove uniforme neće biti obavezno. Ipak, čini se da će ova kompanija, sa dolaskom nekih malo rasvešćenijih generacija, morati da prilagodi svoj model poslovanja nekon novom vremenu.

BONUS VIDEO:

 

Komentari. (0)