Odrasli

Trikovi psihologa da brže zaspite: Opustite um i telo

Ključna stvar je da se u „zonu spavanja“ uđe već u vreme večere

24.02.2022 16:00

Trikovi psihologa da brže zaspite: Opustite um i telo
Pixabay

Samo čitanje saveta dr Naomi Njuman-Bejnart je dovoljno da se osetite pospano i da odete u krevet na kratku dremku.

Većina ljudi je sklona da svemu drugome da prioritet nego svom spavanju, pa nije ni čudo što su nervozni i razdražljivi. Činjenica je da stres utiče na san pa mnogima nije lako da mu se prepuste, već se besomučno prevrću po krevetu.

Nekoliko sati pre odlaska u spavaću sobu su ključni. Zapravo ulazak u „zonu spavanja“ treba da počne već u vreme večere. Zato doktor Naomi, psiholog i nutricionista, daje nekoliko saveta kako da izbegnete buljenje u plafon:

Sklonite telefon

Najvažnija stvar koju možete da uradite je da uklonite telefon iz spavaće sobe - ili ga barem stavite van domašaja. I to učinite već u osam uveče .

-Mnoge studije su otkrile da korišćenje digitalnih uređaja neposredno pre nego što odete na spavanje povećava vaše šanse da ne spavate ili da se prevrćete nekoliko sati u krevetu bez uspeha.

Razlog tome je što aplikacije društvenih medija ostavljaju trag na našem mozgu zbog vrste sadržaja koju gledamo:

-Pored toga, plavo svetlo koje emituju uređaji takođe može učiniti da se osećamo budnije nego što je to poželjno pred pred spavanje.

Doktor Naomi kaže da je najbolje biti sat, dva bez ekrana pred spavanje i navići sebe da se isključujemo iz svih mobilnih aplikacija posle osam uveče.

Pixabay

U "zonu spavanja" treba ući več oko osam uveče

 

Radite stvari zbog kojih se osećate dobro

Dr Naomi kaže da uveče treba činiti ono što nas greje iznutra jer će nam to pomoći da se smirimo:

-Ako ste uveče pod stresom, trebalo bi da usvojite male rituale koji će vam pomoći da se umirite pre nego što odete u krevet.

-Stvari poput kuvanja uz slušanje opuštajuće muzike, kupanje u kadi punoj mehurića, sa nekoliko kapi esencijalnog ulja, paljenje aromatičnih sveća, stavljanje hranljive maske na lice ili čitanje knjige – sve se to smatra elementarnom brigom o sebi i doprinosi opuštanju.

Pixabay

Topla kupka, sa nekoliko kapi eteričnog ulja, će vas opustiti pred spavanje

 

Učinite svoju sobu utočištem

-Ako spavate u neurednoj sobi, to samo podstiče neorganizovan i neuredan um i možda će vam biti teško da se isključite ili opustite znajući da ste u prostoriji koja izgleda haotično, kaže doktor Naomi.

Zbog toga ćete biti uznemireni što će vam otežati uspavljivanje. Doktorka preporučuje prigušena svetla, izbegavanje nereda i korišćenje prikladnih, smirujućih boja nameštaja. Doprinos će dati i sveće i aromaterapijski difuzeri.

-Takođe bih se odlučila za belu posteljinu jer to može da navede um da pomisli da je u hotelu, što može dovesti do boljeg sna.

Pixabay

Plavo svetlo sa ekrana utiče na san

 

Čitanje

-Čitanje je prastara noćna aktivnost koja će garantovano opustiti vaš um i poslati vas u dubok san, kaže dr Naomi.

Međutim, mnogi ljudi su to odavno zaboravili i umesto toga skroluju po telefonu.

-Zamena telefona knjigom može imati ogroman uticaj na kvalitet vašeg sna i omogućiće vašem umu da se polako isključuje jer mora da se fokusira samo na jednu stvar.

Sam čin čitanja omogućava da počnemo da se osećamo pospano, što ćete naročito primetiti ako čitate u krevetu. Videćete kako se opuštate i sve dublje zavlačite pod prekrivače.

-Prelazak sa korišćenja telefona na čitanje knjige u početku može biti težak, ali ćete vremenom otkriti da knjige postaju vaš najbolji prijatelj kada je u pitanju stvaranje opuštajuće noćne navike.

Pixabay

Čitanje će vas najlakše uvesti u snove

 

Pomoćna sredstva

Na tržištu postoje desetine pomagala za spavanje u koje se neki zaklinju da će ih dovesti u opušteno raspoloženje – što je ključno za lakše uspavljivanje.

Dr Naomi kaže da su čajevi efikasan način da se smiri i umiri telo pre nego što se ode u krevet.

-Sastojci kao što su kamilica, lavanda, matičnjak i menta su poznati po svojim opuštajućim svojstvima.

Pixabay

Pre odlaska u krevet dobro je izdvojiti 15 minuta za meditaciju

 

Meditacija i disanje

Pravilno disanje ima za cilj da smiri anksioznost i osećaj stresa ili teskobe.

-Možete pronaći mnogo YouTube tutorijala koji će vam pokazati kako da pravilno radite vežbe disanja. Suština se sastoji u usporavanju daha i fokusiranju na disanje što pomaže da se razbistri um i veća pažnja posveti svom telu.

-Meditacija je slična, ali je više fokusirana na potpuno čišćenje uma. Ako možete da 15 minuta  meditirate pred spavanja, veća je verovatnoća da ćete brzo zaspati zbog pražnjenja uma od svakodnevnog stresa, piše The Sun.

Komentari. (0)