Odrasli

Spavajte i mršavite: Stručnjaci objasnili kako!

Zdrav san u trajanju od osam i po sati smanjuje apetit i troši više kalorija

12.02.2022 10:00

Spavajte i mršavite: Stručnjaci objasnili kako!
Pixabay

Naučnici sa Medicinskog univerziteta u Čikagu kažu da dobar san pomaže u smanjenju apetita, a da se tokom njega može utrošiti i do 500 kalorija. To praktično znači da se mršavi tokom spavanja.

Procenjuje se da su dva od tri muškarca i šest od 10 žena gojazni ili imaju nekoliko kilograma viška. Sa tim dolaze i drugi problemi. Ugroženo je mentalno zdravlje, javljaju se srčane bolesti, dijabetes i rak, bolesti koje su vodeći uzročnici smrti.

Istraživanjima su naučnici došli do jedinstvenog rešenje pa će mnogi moći da kažu zbogom kilogramima:

-Dokazali smo da ograničavanje sna povećava apetit i unos hrane. Tokom dužeg vremenskog perioda, to dovodi do povećanja težine, kaže jedna od autorki studije sa Medicinskog univerziteta u Čikagu, dr Esra Tasali.

Istraživači su angažovali 80 mladih, gojaznih odraslih osoba, koji su obično spavali samo šest i po sati tokom noći, prenosi Mirror.

Pixabay

Kako bi očuvali zdravlje, neophodno je osam sati noćnog odmora

 

Oni su nosili monitore za spavanje i dobijali su savete kako da spavaju minimum osam sati. Tako su ispitanici duže spavali, bez menjanja svojih prehrambenih navika.

 -Većina drugih studija o ovoj temi izvodi se u laboratorijama i kratkog je veka, svega nekoliko dana, a unos hrane se meri time koliko učesnici konzumiraju ponuđena jela, kaže dr Tasali.

-U ovoj studiji smo samo manipulisali snom i naterali učesnike da jedu šta god su želeli, bez beleženja hrane ili bilo čega drugog. Učesnici su povećali dužinu prosečnog sna za sat vremena, nakon samo jedne sesije savetovanja.

Da bi pratili unos kalorija, istraživači su koristili poseban test urina nazvan „metoda dvostruko označene vode“. To uključuje davanje učesnicima vode u kojoj su atomi vodonika i kiseonika zamenjeni manje uobičajenim bezopasnim supstancama.

-Ovo se smatra zlatnim standardom za objektivno merenje dnevne potrošnje energije u nelaboratorijskom, stvarnom okruženju i promenilo je način na koji se proučava ljudska gojaznost, kaže drugi autor, profesor Dejl Šoler.

Kod ljudi koji su više spavali, smanjen je unos za 270 kalorija, a kod nekih je zabeleženo čak 500 kalorija manje, otkrili su istraživači.

To znači otprilike 12 kilograma za manje od tri godine, uz uslov pridržavanja noćne rutine.

-Videli smo da nakon samo jedne sesije savetovanja o spavanju, učesnici mogu da promene svoje navike. Sa njima smo razgovarali o dobroj higijeni spavanja i njihovom ličnom okruženju, dajući im savete i promene koje bi mogli da unesu kako bi poboljšali dužinu sna.

Pixabay

Samo sat vremena dužeg spavanja, značajno doprinosi gubitku kalorija

 

Studija je trajala četiri nedelje i u suštini nije bila posvećena gubitku kilograma:

-Ali u roku od samo dve nedelje, imamo dokaze koji pokazuju smanjen unos kalorija i negativan energetski bilans, odnosno došlo je do većeg sagorevanja nego unosa kalorija.

Zbog toga bi zdrav način spavanja mogao da se koristi u borbi protiv gojaznosti, koja pogađa oko 13% svetske populacije.

-Pridržavanje zdravih navika spavanja tokom dužeg perioda, moglo bi da dovede do značajnog gubitka kilograma, kaže dr Tesali.

Komentari. (0)