Lifestyle

CELIH 10 GODINA SAM PROVELA NA BRODU, KAO DA SAM BILA U ZATVORU: Suzanino detinjstvo je zauvek promenila OVA opsesija

Mama i tata su bili opsednuti kapetanom Kukom - i zato su živeli na jedrilici.

07.08.2024 20:40

Printscreen/Youtube/S

Britanka je čitavo detinjstvo provela "zarobljena" na moru nakon što su je roditelji opsednuti kapetanom Kukom vukli na opasno putovanje oko sveta deceniju. Suzan Hejvud, 55, živela je običnim životom u Sautemptonu pre nego što je odvedena na jedrenje sa svojim mlađim bratom od samo sedam godina. Porodicu, koja se prezivala Kuk, inspirisao je zloglasni istraživač da krene na trogodišnje putovanje.

Putovanje kapetana Kuke iz 18. veka vodilo ga je kroz Plimut, Tenerife, Kejptaun, Novi Zeland, Havaje i Beringov moreuz preko severnoameričke obale.

Na brodu je bila kao u zatvoru

Ali Suzanin divlji "porodični odmor", tokom kojeg je dobila frakturu lobanje, završio je deceniju nakon što je njen otac odlučio da nastavi da plovi kroz opasne oluje i ledene talase.

Printscreen/Youtube/Royal Society of Medicine

Suzan Hejvud je napisala i knjigu o tome

Ona kaže da je imala utisak da je taj brodić kao "zatvor" i da joj je ukradeno detinjstvo uprkos tome što su njeni roditelji tvrdili da je to bila "prilika koju imaš jednom u životu". Kao mlada devojka nije imala prijatelje i bila je primorana da sama traži obrazovanje - upis u dopisnu školu.

Kada su isplovili ​​1976. godine, njen tata je objasnio:

- Pratićemo kapetana Kuku. Na kraju krajeva, mi imamo isto prezime kao i kapetan, pa kome je bolje da to uradi?

Njegovo plovilo po izboru bio je “ogroman čamac sa dugim, zakrivljenim pramcem, dva jarbola i podignutom palubom” nazvan Vejvvoker (Wavewalker), po kome su Suzanini memoari iz 2023. nazvani.

Prevrnuli su ih talasi i ona je htela da idu kući

Putovali su na mesta poput Ilja de Santo Antao na ostrvima Zelenortskih ostrva, u Južnoj Americi, Južnoj Africi, a zatim u Australiji. Suzana je bila spremna da napusti život na moru kada se njihov brod prevrnula unazad tokom oluje u Indijskom okeanu.

Talasi su postajali sve žešći, visoki preko 15 metara visine, a jaki udari su duvali iz pravca Južnog pola. Kuvari su obukli prsluke za spasavanje, a Suzana se uhvatila za šipku na pultu dok je istovremeno držala vrata ormara.

Preživeli su zastrašujuću oluju, a njen otac je uspeo da ih odveze do ostrva Amsterdam u južnom Indijskom okeanu. Turbulencije su bile toliko teške da je Suzanne ostavila veliki otok i frakturu lobanje, a lekari su verovali da bi mogla da ima oštećenje mozga.

Prošla je zapanjujućih sedam operacija na malom ostrvu, sve bez anestezije.

Brat i ona su upisali školu, a roditelji su nastavili da jedre

Na kraju je uspela da pobegne od života na moru kada su njeni roditelji nju i njenog brata Džona upisali u školu na Novom Zelandu kada su imali 16 i 15 godina.

Njeni roditelji su nastavili jedrenje.

- Devet meseci smo živeli sami u maloj kolibi pored jezera u zemlji u kojoj sam poznavala samo jednu odraslu osobu (koja je živela nekoliko sati daleko). Nastavila sam da radim kroz svoje dopisne lekcije, objavljujući ih svake nedelje. Takođe sam pisala svim univerzitetima za koje sam ikada čula, pitajući ih da li bi mi dozvolili da se prijavim za studenta, rekla je za The Guardian.

Printscreen/Youtube/S

Suzan Hejvud kao devojčica

Na kraju je dobila mesto na Univerzitetu Oksford i sa novcem koji je zaradila branjem kivija rezervisala let kući. Ali ostali su joj ožiljci od onoga što su njeni roditelji opisali kao "avanturu", nakon godina porodične napetosti na brodu i "čudnog, teškog detinjstva".

- Moji roditelji su uvek tvrdili da je naše vreme na Vejvvokeru bilo divno i govorili su mi da sam imala privilegovano vaspitanje. Ali mnogi delovi mog detinjstva bili su gori nego što sam bio spremna da priznam.

Međutim, emocionalni napor je samo podstakao Suzaninu odlučnost da se obrazuje.

- Nisam mogla da imam prijatelje, da idem u školu, da radim sve ono što biste inače radili kao dete. Možete se obrazovati u najekstremnijim okolnostima. Kako je postalo jasno da moji roditelji nemaju nameru da se vrate i da me vrate u školu, odlučila sam da moram da se obrazujem. To je bio jedini spas koji sam imala, jedini način da siđem sa ovog čamca, Suzan je rekla kanadskom tok šou Morning Show.

"Ekstremno vaspitanje" je zaslužno za njen uspeh

Suzan pripisuje svoj kontinuirani uspeh, a kasnije je postala vrhunski državni službenik i romanopisac, svom "ekstremnom vaspitanju". Njen naporan rad se isplatio, ali se borila sa prijateljstvom nakon godina društvene izolacije i oslanjanja na konzerviranu hranu.

Počela je da napreduje u društvenom i akademskom smislu nakon prve godine na Oksfordu, a čak je i doktorirala na Kembridžu. Suzan je kasnije prošla terapiju kako bi preokrenula godine svoje loše mentalno zdravlje i sada je uspešna poslovna žena.

Bila je udata za sekretara kabineta Dejvida Kamerona Džeremija Hejvuda pre njegove smrti i sa njim je imala troje dece.