Psihologija

PROLEĆNO SPREMANJE: Kako da očistite društvene mreže da se ne biste razboleli

Vreme je za veliko prolećno čišćenje i sve neželjene informacije sa društvenih mreža, moraju da lete!

25.03.2022 18:27

PROLEĆNO SPREMANJE: Kako da očistite društvene mreže da se ne biste razboleli
Pixabay.com

Šta je to što radimo pred spavanje? Čitanje knjiga su odavno zamenili ekrani, bilo mobilnog telefona ili televizora. Znamo ni da oni uopšte nisu  zdravi i korisni za korišćenje pred spavanje.

Trebamo li uopšte da čitamo stvari koje bi do te mere okupirale naše misli, da ne bismo mogli dugo da zaspimo.

Ne preterujte sa internetom pred spavanje

Pixabay

Bez loših vesti pred spavanje

Poznato je da provodimo dnevno puno sati ispred ekrana. To bi trebalo da nam podigne raspoloženje. Nažalost, nije uvek tako lako. Preterano dugo vreme provedeno pred ekranom remeti san, i daje nam veliku količinu dopamina. Upravo zato nam je poznat taj „dobar osećaj“, ali ukoliko je on prisutan u preteranoj meri, vaše telo bi to moglo da shvati pogrešno, kao da ga mi već imamo u organizmu, i da prestane da ga prozvodi u meri koja nam je neophodna.

S` druge strane, količina informacija koju kao sunđer neprestano upijamo, često je vrlo negativna, neproverena, i može čak izazvati izvesne psihičke probleme. Zato na vreme prepoznajte sadžaj sa interneta koji na bilo koji način loše utiče na vas, ograničite ga, ili totalno uklonite i "pročistite se"!

Preskočite sve loše vesti

Pixabay.com

Pažljivo guglajte

-  Pretraživanje društvenih mreža može doneti štetne uticaje koje dovodi do upoređivanja, nerealnih standarda lepote, kao i širenja dezinformacija, od strane neproverenih stručnjaka. Svaki put kada guglate, postoji mogućnost da to direktno škodi vašem mentalnom zdravlju. Ljudi često dele savete i informacije koje su pogrešne, čak i ako nemaju svesnu nameru za tako nešto -  kaže za CNN dr Nea Čauderi, dečiji psiholog na Masačusetskoj bolnici i Harvardskoj medicinskoj školi.

Savet struke je da prestanemo da besomučno pretražujemo i pratimo apsolutno sve na inernetu, jer tu postoji gomila neproverenih informacija. Ona ne samo da nam ne može pomoći, ili nas bar razonoditi, već može pogrešno i loše delovati na nas.

- Setite se samo kada ste bolestni i počnete da guglate internetom. Ukoliko niste psihički najstabilniji, naići ćete u startu na gomilu podataka koja će vas navesti da pomislite da bolujete, ne samo od običnog gripa, već od raznih ozbiljnijih bolesti. Preskočite kvazilekare, samoprozvane psihoterapeute i nadrilekare. U sve njih bi trebalo da verujete kao i u proricanje sudbine sa dlana, i to od lokalne gatare koja svima vrti istu priču. Dakle oprezno! Naš savet je da pratite isključivo licencirane i priznate stručnjake ili pak one tekstove koji su pozitivni, i koji vam u bilo kom smislu mogu pomoći - objašnjava dr Čauderi.

Informacije koje menjaju život na bolje

Takođe, jasno je da postoje i oni slučajevi gde možemo dobiti korisne saveta sa interneta, koji bi nam mogli poboljšati život. Retkost je naći ih, i zato se potrudite da pronađete upravo one instagram naloge koji će pružiti najkorisnije savete za vas.

pexels.com

Birajte srećne vesti

Nemaju baš svi nalozi nameru da utuču na bilo koji način loše na vas, neki pravi profesionalci koriste onlajn medijski prostor za širenje informacija, koje imaju za cilj da poboljšaju mentalno blagostanje gledalaca. Tako postoje psihoterapeuti i tzv. lajfkouč savetnici, koji daju najbolja uputstva kako da poboljšamo naš život, i upravo trebamo izabrati one koji najpozitivnije utiču na nas.

Poslušajte samo najbolje! Ne dajte se prevariti, niti izmanipulisati. U krajnjem slučaju, sve negativne vesti su na svega jedan jedini klik udaljene od vas, iskoristite taj klik. Budite srećne, ili bar naučite kako da to postanete.

BONUS VIDEO:

Komentari. (0)