Odrasli

Evo šta jesti kada nastupe menstrualni bolovi

Iako su navikle da se nose sa njim, menstrualni period je poseban izazov za žene, naročito ako ga prate izraženi simptomi poput jakih bolova. nemojte se hvatati za tablete, možda je rešenje u hrani.

13.09.2022 14:00

Evo šta jesti kada nastupe menstrualni bolovi
shutterstock.com

Period pre i za vreme menstruacije može biti prilično težak za mnoge žene, jer većina oseća simptome poput bolova, iscrpljenosti, žudnje za hranom ili ima promene raspoloženja. U ovom periodu važno je hraniti i dobvoljno hidrirati organizam, jer se žene osećaju tada naročito umorno. I dok većina pribegava korišćenju analgetika i lekova kako bi umirile bolove, treba znati da postoji hrana koja će vam olakšati funkcionisanje kod "onih dana". Određenu hranu takođe treba izbegavati, jer pojačava simptome, ali stručnjaci savetuju da se u tom periodu okrenete radije ovoj hrani.

Zeleno povrće

Svi znaju kolika je moć zelenog lisnatog povrća, naročito ako znamo da je odličan izvor gvožđa, koje žene tokom menstruacije naročito gube, kao i magnezijuma koji je neophodan da se unosi u ovom periodu. Pad gvožđa koji je moguć kod nekih žena zbog obilnih menstruacija , može dovesti do bolova i vtoglavice. Njegov neodstatak  prouzrokovan na ovaj način, može se nadoknaditi unošenjem, kelja i blitve ali i spanaća, a tako ćete sprečiti i bolove i vrtoglavice koji se javljaju.

unplash

Spanać je dobar izvor gvožđa i magnezijuma

 

Piletina

Svi znaju da ovo meso obiluje velikom koncentracijom gvožđa i proteina koji su od suštinskog značaja za opšte zdravlje, naročito za žene kada su u osetljivom periodu. Konzumiranje pilećeg mesa je uvek preporučljivije od drugih, jer ima manje masnoća, držaće vas sitima i smanjiće svakako žudnju za hranom.

Konzumiranje ribe

Riba je na meniju omiljeno jelo mnogima, dok je drugi izbegavaju zbog mirisa. Treba ipak znati koliko je hraniljiva proteinima, gvožđem i omega 3 mastima. Prema jednoj studiji koja je rađena, ribe mogu značajno da smanje bolove koje osećate tokom menstruacije, zato nije loše pripremati ovu hrana u tom periodu. 

shutterstock.com

Jedna studija je pokazala da konzumiranje ribe blagotovrno utiče na menstrualne bolove i da oni nestaju

 

Crna čokolada

Ako radije posežete za njom nego za onom klasičnom čokoladom sa lešnicima ili drugim dodacima, možda ste u PMS-u ili jednostavno vaš organizam žudi za gvožđem. Čokolada sa velikom koncentracijom kakaa sadrži 67 posto gvožđa i 58 posto magnezijuma i odličan je izvor hranljivih stvari koje su vam tada potrebne.

Jogurt

Jogurt je svakako odličan probiotik i svi znaju koji imaju problem sa varenjem koliko su mu verni međutim, istraživanja su pokazala da je on dobar i kod vaginalnih infekcija kod žena naročito tokom i nakon menstruacije. On podstiče "dobre" bakterije i može pomoći kod infekcija.

Đumbir

Iako malo vuče na "ljuto" te je nekima prejak u jelima, đumbir je itekako dobar za suzbijaje bolova jer ima antiflamatorni efekat koji utiče na mišiće i bol u njima. On je takođe blagotvoran ukoliko imate nekakvu mučninu, ali svakako treba paziti sa njim i ne unositi više od  grama dnevno jer to može izazvati jake bolove u abdomenu.

Foto: Shutterstock

Đumbir je poželjno jesti za vreme mesečnog ciklusa ali ne treba preterivati

 

Kurkuma

Osnovni sastojak ovog začina je krkumin, a kurkuma se smatra začinom koji povoljno deluje na upale te se preporučuje da ga uvrstite u ishranu naročito za vreme mesečnog ciklusa, jer će vam umanjiti simptome PMS-a. 

Voda

Važnost konzumiranja vode ne moramo posebno da ističemo, s obzirom da je ona važan segment našeg života. Ipak, žene posebno treba da unose vodu i hidriraju organizam, naročito za vreme menstruacije jer glavobolje  u tom periodu su posledica neunošenja dovoljno tečnosti. Pored toga što voda blagotvoro deluje na organizam i njegovu hidrataciju, smanjiće vaše nadimanje i zadržavanje tečnosti.

 

BONUS VIDEO:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari. (0)