Odrasli

NEĆETE VEROVATI, JEDNO POVRĆE USPORAVA STARENJE! Da li ga konzumirate?

Zeleno lisnato povrće pozitivno utiče na kognitivno zdravlje

27.02.2022 17:00

NEĆETE VEROVATI, JEDNO POVRĆE USPORAVA STARENJE! Da li ga konzumirate?
Pixabay

Ma koliko da bi mi to želeli, ne postoji način da se starenje zaustavi, niti postoji eliksir mladosti. Prirodno je da se telo vremenom menja, a mi moramo da se suočimo sa procesom starenja i da ga prihvatimo.

Ali, iako ne postoji mogućnost da se taj proces zaustavi, postoje načini da se uspori i da se stari na zdrav način. Na primer, postoje određene namirnice koje možete da jedete redovno i koje mogu da obezbede vašem telu esencijalne hranljive materije, što zauzvrat može poboljšati vaše opšte zdravlje i pomoći u smanjenju rizika od bolesti povezanih sa starenjem.

Nedavne studije pokazuju da lisnato povrće, poput kelja i spanaća, ima pozitivan uticaj na proces starenja, posebno kada je u pitanju kognitivno zdravlje.

Pixabay

Kako bi se poboljšalo kognitivno zdravlje, treba što češće jesti kelj

 

Studija iz 2018. godine, objavljena u časopisu Neurologi, razmatrala je specifična jedinjenja koja se nalaze u lisnatom povrću (jedinjena poput nitrata, luteina, folata, b-karotena i vitamina K) i kako ona utiču na opadanje kognitivnih sposobnosti tokom vremena.

Svi učesnici studije bili su starosti između 58 i 99 godina i nisu pokazivali znake demencije, niti su imali nekih sličnih kognitivnih problema. Nakon pet godina, oni su popunili upitnike o unosu hrane i izvršena je višestruka kognitivna procena.

Istraživači su otkrili da su oni koji su redovno konzumirali više lisnatog povrća imali sporiji pad kognitivnih sposobnosti od onih koji nisu. I ne samo to, već su odrasli koji su konzumirali u proseku 1,3 porcije lisnatog povrća dnevno imali sporiji pad kognitivnih sposobnosti. Rezultati su pokazali da su njihove kognitivne sposobnosti na nivou 11 godina mlađem od njihovih stvarnih godina.

Korisno i za mlađe

Utvrđeno je da kognitivni efekti jedenja kelja i spanaća ne utiču samo na stariju populaciju, već i na ljude srednjih godina.

Na Univerzitetu Ilinois istraživali su kognitivne efekte lisnatog zelenog povrća na osobama između 25 i 45 godina, jer prema saznanjima naučnika opadanje kognitivnih sposobnosti može da se primeti već u tridesetim godinama.

Pixabay

Spanać je bogat luteinom koji pozitivno deluje na kognitivne funkcije

 

Otkrili su da lutein, specifično jedinjenje koje se nalazi u spanaću, kelju, avokadu i jajima, ima zaštitna svojstva vezana za kognitivne funkcije i razvoj. U stvari, stariji učesnici koji su jeli više luteina imali su kognitivne rezultate slične mlađim učesnicima koji nisu jeli toliko ove hranljive materije.

Prednosti jedenja lisnatog povrća u vezi sa mozgom su beskrajne, ali nije samo u pitanju kognitivno zdravlje. Utvrđeno je da kelj i spanać pomažu u smanjenju rizika od dijabetesa, zbog sadržaja vlakana i antioksidanata, kao i da smanjuju rizik od nekih karcinoma i srčanih bolesti, piše Eatthis.com.

Komentari. (0)