Odrasli

IMA 96 GODINA I SEDAM ZLATNIH MEDALJA U PLIVANJU! Ova super baka ima savet kako da ostanete zdravi i vitalni, nakon njenih reči više nemate izgovor!

Džudi Jang je baka na koju bi mnogi mogli da se ugledaju kada je upornost i motivacija u pitanju.

11.12.2022 14:02

IMA 96 GODINA I SEDAM ZLATNIH MEDALJA U PLIVANJU! Ova super baka ima savet kako da ostanete zdravi i vitalni, nakon njenih reči više nemate izgovor!
Printscreen/Youtube/https://www.youtube.com/@themagic5goggles591

Džudi Jang (96)  bi mogla da stane na crtu mlađima, pa čak i muškarcima koji su u najboljoj formi i koji su odlični plivači.  Bez obzira na godine koje nosi Džudi ne dozvoljava da je to spreči da se bavi sportom, odnosno plivanjem koje joj je omiljena aktivnost i gde niže zavidne uspehe. Ona je samo ove godine osvojila sedam zlatnih medalja  i na taj način postavila šest rekorda u starosnim grupama za sedam disciplina u kojima se takmičila . 

Džudi je rođena 1926. godine i još uvek pokazuje veliki optimizam i volju za životom postavljajući nove ciljeve koje ostvaruje. Motivacija i upornost koju ima ova baka, mogla bi da posluži kao lekcija onima koji za ostvarivanje svojih snova pronalaze izgovore.

Iako je ona od ranog detinjstva u vodi i decenijama je aktivni plivač, ona kaže da je tek krajem 80-tih godina, što znači kada je imala oko 60 godina, krenula ozbiljnije da se bavi plivanjem što je značilo takmičenja koja su krenula od lokalnog nivoa ka nacionalnom.

- Od tada nisam prestala - kaže ona za strane portale o zdravlju.

Džudi je aktivna u svom YMCA lokalnom udruženju gde redovno pliva i gde je godinama bila volonter. U jednom dužem periodu bila je sekretarica izvršnog direktora te je tako je jedan period svog života posvetila tom udruženju. Pored redovnog plivanja na koje ide dva puta nedeljno, tu su i takmičenja kroz YMCA lige. 

- U fokusu su smi slobodni stil i leđno i spremam se za seniorsko takmičenje sledeće godine - nacionalno je ove godine u Pitsburgu. - dodaje ona.

Ona je podelila nekoliko svojih saveta kojih se pridržava za svoju dugovečnost i kako bi ostala u formi.

Vežbajte

Džudi napominje da je osnova dobre forme i dobrog zdravlja ostati aktivan. Glavni razlog zbog čega se ona brzo oporavila nakon jedne operacije koju je imala, bio to što je vrlo brzo nakon toga bila aktivna i vodila zdrav način života, što joj je potvrdio doktor. 

Pronađite vreme za odmor i balansirajte između treninga

Biti aktivan ne znači da se strogo morate pridržavati svakodnevnog vežbanja te slediti rigorozan režim treninga. Treba izbalansirati vežbe koje su aerobne a uključuju biciklizam ili plivanje, hodanje  kao i vežbe snage poput dizanja tegova. Ne treba vežbati sedam dana u nedelji, a neke povrede zahtevaju i oporavak  tako da sa tim treba biti oprezan i strpljiv.

shutterstock.com

Jednako je važno iskombinovati aerobne i vežbe snage

 

Vežbajte napolju, naročio kada vreme dozvoljava

Redovne šetnje mogu biti itekako korisne prema savetima koje daje Džudi. Vežbanje napolju ne samo što je dobro za kardiovaskularno zdravlje, već povećava i nivo vitamina D, čime nam popravlja raspoloženje kada su sumorni dani. 

Mentalna higijena je bitna

Telo nije jedina stvar o kojoj treba brinuti da bi bili zdravi. Stručnjaci često napominju da kada je zdrav um može biti zdravo i telo, ali je džaba kada je zdravo telo a mentalno zdravlje je narušeno. Ova žena napominje da je važno aktivirati i dalje mozak kroz razne igre, poput kartanja, zagonetke ili jednostavno čitanja kako bi mentalno ostali u formi. 

pexels.com

Čitanje ili neka vrsta intelektualne stimulacije je važna za dobro mentalno zdravlje

 

Uživajte u aktivnostima

Ukoliko ne volite ono čime ste okupirani, teško da ćete uživati u tome i biti dobri. Osnova svega je važnost pronalaženja aktivnosti u kojoj uživamo.

Džudi savetuje da ukoliko želite da se bavite plivanjem, to morate voleti.

- Plivanje je odlično ne zato što je dobro za zglobove, već kombinuje najbolje aerobne i opšte vežbe. To je moja doživotna ljubav i nastavljam da budem aktivna u tome jer uživam u tome. - napominje Džudi. 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.

BONUS VIDEO:

Komentari. (0)