Poslednjih godina malo je ljudi koji se ne opredeljuju za naručivanje hrane preko aplikacije. Nema ništa praktičnije nego naručiti ono što vam se u tom trenutku jede i sačekati dostavljača koji će vam isporučiti željeni obrok. Ali, iza ovakvih aplikacija često se krije mnogo toga što kupcima ne bi ni palo na pamet.
Tiktokerka Sara Stusek otkrila je kako aplikacije za isporuku hrane obmanjuju kupce. Ona tvrdi da se brojni restorani predstavljaju kao virtuelni restorani u nekoliko aplikacija za hranu. Koristeći adrese nepoznatih ustanova, ona tvrdi da jedan prostor ponekad može da bude mesto odakle se dostavlja hrana pod različitim imenima virtualnih restorana.
Kako to otkriti? Guglajte adresu i proverite gde ona vodi.
- Volim da uđem u aplikaciju za isporuku i svuda gde nisam videla pre guglanja adrese i vidim šta je to zaista i šta kriju - rekla je Sara.
Ona je predstavila niz restorana u aplikaciji za dostavu hrane i uporedila adrese reklamiranih restorana sa firmama koje se zaista nalaze na toj adresi.
Zatim je otkrila da lokal za hamburgere nije bio na toj adresi, već u poznatom lancu restorana.
U politici aplikacije navedene na njihovoj web stranici stoji da "virtuelni restorani mogu da pomognu u stvaranju novih prihoda, privlačenju nove publike i efikasnom radu".
„Virtuelni restorani mogu da ponude uzbudljive nove mogućnosti rasta kad su izgrađeni na principima sličnim onima u tradicionalnim restoranima od cigle i maltera“, navedeno je na web lokaciji.
Predstavnik aplikacije je takođe naveo da su „2023. preduzete nove radnje za uvođenje standarda kvaliteta“. Sara je takođe razotkrila još jedan restoran iza kog se zapravo krije lanac poznatih restorana
- Oni se samo predstavljaju kao više različitih brendova – objasnila je tiktokerka.
Kako navodi Njujork post, mnoga mala preduzeća u Njujorku takođe učestvuju u virtuelnim restoranima.
Svaki restoran ima sličan meni, ali razlika u ceni je skoro 10 dolara.
Sarino otkriće je uplašilo mnoge kupce koji kažu da su zbunjeni takvom poslovnom politikom.
- Moj muž se zaljubio u hranu iz jedne picerije. Stalno je kod njih naručivao hranu, a zapravo smo jeli picu iz druge picerije.
- To zbunjuje i vozače koji rade dostavu. Hodamo okolo u krug tražeći jedan restoran, a zapravo je to hrana iz poznatog lanca restorana na sasvim drugoj adresi - komentari su Sarinih pratilaca.
Ranije ove godine, aplikacija koju je Sara razotkrila u svom snimku najavila je da će ukloniti oko 5.000 onlajn brendova zbog zabrinutosti da restorani koji nude više opcija isporuke preuzimaju aplikaciju sa identičnim menijima.
Obmana nisu pošteđeni ni potrošači u Srbiji. Kako je otkrila ekipa "Potrošačke patrole" na sajtu Republika.rs, budite oprezni kad naručujete giros. Najpopularnije jelo grčke kuhinje može se kupiti na više mesta u Beogradu, ali se cena, gramaža i način pripreme drastično razlikuju.
Zbog obmanjujućih fotografija hamburgera najpoznatiji svetski lanac brze hrane našao se na sudu, a epilog možete da pročitate na ovom linku.
Komentari (0)