Odrasli

5 ZNAKOVA DA VAŠEM TELU NEDOSTAJE MAGNEZIJUMA! Evo kako da nadoknadite mineral od kog zavise ključni procesi u organizmu

Magnezijum je važan za mnoge metaboličke procese i njegov nedostatak može da naruši zdravlje i funkcionisanje organizma. Redovan unos različitih namirnica bogatih ovim mineralom sprečiće stanja poput nesanice i glavobolja, ali i lošeg raspoloženja.

14.05.2022 16:00

5 ZNAKOVA DA VAŠEM TELU NEDOSTAJE MAGNEZIJUMA! Evo kako da nadoknadite mineral od kog zavise ključni procesi u organizmu
shutterstock.com

Da li ste u skorije vreme umor pripisali svakodnevnoj dinamci koju imate, prevelikom forsiranju na poslu i mnoštvu obaveza koje na vas čekaju? Možda se odgovor krije u nedostatku jednog od najvažnijih minerala-magnezijuma, koji je neophodan za pravilno funkcionisanje organizma. Unos magnezijuma je neophodan jer je on odgovoran za pravilan rad mišića, nervnog sistema, ali i kardiovaskularnog. Ukoliko kod sebe prepoznate sledeće simptome moguće je da ga nemate dovoljno u svojim rezervama u organizmu.

Česte glavobolje                      

Istraživanja su pokazala da ljudi koji pate od migrene, imaju nizak sadržaj ovog minerala u organizmu. Zbog svoje uloge koju magnezijum ima na stvaranje neurotransmitera i na neurološku fuknciju, usled njegovog nedostatka javljaju se i glavobolje. Američka fondacija za migrenu preporučuje dnevni unos magnezijuma od 400 mg do 500 mg kako bi se izbegle migrene. Ovaj mineral se preporučuje i tokom menstrualnih tegoba i glavobolja.

unsplash.com

Česte glavobolje i migrene mogu ukazivati na nedostatak ovog minerala

Loša probava

Ukoliko ste primetili problem sa probavom ili je ona neuredna, vrlo je verovatno da vam nedostaje magnezijuma. On ima veliki značaj u crevnom sistemu jer neutrališe želudačnu kiselinu i omogućava lakše kretanje stolice kroz probavni trakt, istovremeno čineći je mekšom da ne bi dolazilo do zatvora. On opušta mišiće i na taj način dolazi do lakšeg pražnjenja creva.

unsplash.com

Loša probava često je izazvana nedostatkom magnezijuma

Grčevi u mišićima

Nedostatak ovog minerala može proizvesti bolove i grčeve koji se najviše mogu osetiti u donjim ekstremitetima. On dovodi u ravnotežu nivo kalcijuma koji je takođe važan za normalno funkcionisanje mišića, uključujući i srčanog.

Stres i anksioznost

Budući da je magnezijum zadužen za stvaranje neurotransmitera u mozgu, samim tim je značajan za normalno funkcionisanje nervnog sistema. Neurotransmiteri su važni za naša određena ponašanja poput spavanja, raspoloženja i njihov slaba koncentracija izazvaće stres i neraspoloženje, razdražljivost. Zbog toga što magnezijum podstiče proizvodnju hormona serotonina, njegov nedostatak može izazvati depresiju.

unsplash.com

Stres i teskobe su prisutni kod onih koji nedovoljno unose magnezijum

Nedostatak sna

Na nesanicu će se takođe odraziti nedovoljno unošenje magnezijuma. On reguliše hormone koji su zaduženi za opuštanje i relaksaciju, samim tim će njihov nedostatak izazvati neprospavane noći. GABA neurotransmiteri su važni za smirivanje nervnih aktivnosti i oni pomažu telu da se opusti. Magnezijum ih proizvodi i ukoliko ih nema dovoljno biće i nedostatka sna.

Kako nadoknaditi magnezijum

Najbolje rešenje je uraditi krvnu sliku kako biste utvrdili koliki je nivo i da li zahteva terapiju. Do tada, možete ga nadoknaditi ukoliko je manji nedostatak kroz ishranu. Namirnice koje su bogate ovim mineralom su: sve zeleno lisnato povrće, orašasti plodovi, mlečni proizvodi, tamna čokolada, krompir, banane i bundeve.

BONUS VIDEO:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari. (0)