Odrasli

UKOLIKO OVO VOĆE JEDEMO UVEČE LAKŠE ĆEMO ZASPATI: Naučnici otkrili rešenje za nesanicu! (FOTO)

Brojna istraživanja su potvrdila da ova zdrava namirnica bogata vitaminom C i antioksidansima ima efektno dejstvo na naše zdravlje.

03.04.2023 19:00

UKOLIKO OVO VOĆE JEDEMO UVEČE LAKŠE ĆEMO ZASPATI: Naučnici otkrili rešenje za nesanicu! (FOTO)
Shutterstock, Privatna arhvia

Sve više ljudi imaju probleme sa spavanjem najčešće zbog svakodnevnog stresa. Međutim, kako ističu britanski stručnjaci koji se bave problemima sa spavanjem postoji "magično" voće koje nam može pomoći da lakše utonemo u okrepljujući san

Može da se kupi u svakom supermaketu a problem je što većina ljudi ne zna da ovo voće poboljšava ne samo san, već doprinosi i boljem raspoloženju, piše britanski San.

Pixabay.com

Kivi je bogat vitaminom C i antioksidansima a jede se dva sata pre spavanja

"Magična" voćka

Kako ističu stručnjaci, u pitanju je kivi. Istraživanja su pokazala da ukoliko ga jedemo dva sata pred spavanje imaćemo bolji i kvalitetniji san.

- Studije su pokazale da kivi koji je bogat vitaminom C može pomoći u poboljšanju kvaliteta sna, vremenu i efikasnosti spavanja i to nakon mesec dana redovnog konzumiranja kivija pred spavanje - naglasili su stručnjaci.

Njihove tvrdnje potkrepljene su studijom koja je objavljena u azijskom stručnom časopisu koji se bavi kliničkim ispitivanjem hrane.

- Kivi sadrži visoke količine seratona i antioksidanasa, vitamin C, folne kiseline i B vitamin koji mogu pomoći u lečenju poremećaja spavanja - piše u studiji.

Da biste izbegli probleme sa snom, potrebno je da se odreknete navike da uveče pijete kafu kako vas kofein ne bi razbudio. Pojedini naučnici ukazuju da je za dobar i kvalitetan san neophodna rutina, odnosno da svake večeri ležete ako ne u isto, onda bar u približno vreme.

- Ukoliko u krevet odlazite svake večeri u isto vreme vaše telo će "naučiti" kad je vreme za odmor. Izbegavajte da vežbate uveče, posebno ne pred spavanje, jer to podiže organizam pa ćete teže utonuti u san. Istraživanja su pokazala da 10,5 odsto ljudi koji su vežbali kasno uveče imali su problem sa spavanjem - dodaje se u ovoj studiji.

Kako su objasnili naučnici, REM faza spavanja je izuzetno važna za naš organizam zato što je to vreme kad mozak "obrađuje" informacije i konsoliduje sećanja.

- Umesto da vežbate uveče bolje je da trenirate ujutru jer će to poboljšati kvalitet vašeg sna - rekli su stručnjaci.

shutterstock.com

Dovoljne su male izmene u rutini pa da obezbedite sebi dovoljno kvalitetnog sna 

Šest saveta za bolji san

  • ne držite TV ili kompjuter u spavaćoj sobi
  • izbegavajte gledanje i čitanje sadržja na mobilnom telefonu u krevetu pred spavanje
  • umesto telefona bolje je da čitate knjigu
  • izbegavajte kafu kasno uveče
  • ne vežbajte uveče i pred odlazak u krevet, bolje je da trenirate ujutru
  • jedite kivi dva sata pred spavanje

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)