Odrasli

MESTA NA KOJIMA SE GOJITE OTKRIVAJU BOLESTI! Lekari upozoravaju: Odmah pogledajte gde vam se salo prvo nakuplja!

Istraživanja ukazuju na to da gojaznost na određenim delovima tela tačno otriva kakve predispozicije imate za oboljevanje od određenih bolesti.

08.10.2022 18:01

MESTA NA KOJIMA SE GOJITE OTKRIVAJU BOLESTI! Lekari upozoravaju: Odmah pogledajte gde vam se salo prvo nakuplja!
Foto: Shutterstock

Povećana telesna težina predstavlja ne samo opterećenje za telo, već i rizik po zdravlje. Stručnjaci smatraju da bi posebnu pažnju trebalo usmeriti na to na kojim delovima tela se nalazi višak masnoće. Oni još i tvrde da bi gojazne pojedince trebalo više da uplaši mesto na telu na kom im se masno tkivo nakuplja, nego sam njegov nastanak.

- Potkožna masnoća, tačnije onaj višak kilograma u vidu masnih naslaga koji je okom vidljiv, je "bezbedniji" vid masnoće. Taj prvi sloj koji se nalazi direktno ispod kože se i najlakše uklanja, dok je dubinska masnoća opasna ili "toksična". Ona je uskladištena dublje u telu, a takođe utiče na oblik i na celokupno zdravlje našeg tela - objašnjava dr Sara Gars, prenosi The Sun.

Prema njenim rečima, po sredi je u sredi viscelarna masnoća. 

- Visceralna mast je aktivna, što znači da menja hemijsku ravnotežu u našem telu. To dalje dovodi do hroničnih bolesti. Ona, takođe, može da se nalazi oko vitalnih organa i da značajno utiče na njihovu sposobnost da pravilno funkcionišu - navodi dr Gar.

Pixabay

Gojazne osobe bi trebalo da obrate pažnju na to gde im se posebno nakupljaju masnoće 

Nove studije su otkrile da i manje količine masti u određenim "problematičnim područjima mogu biti zabrinjavajuće". 

Lice i vrat

Masne naslage na vratu i licu mogu da budu znak da ste u opasnosti od srčanih bolesti. Američka studija je pokazala da što je vaš vrat “veći”, veća je i verovatnoća da ćete imati visok nivo LDL ili "lošeg" holesterola.

- Debljina koja se očitava na vratu može da pritiska glavne disajne puteve i tako otežava disanje. To može biti posebno izraženo noću. Pojedinci se tako bore da dođu do vazduha, povećavajući rizik od apneje u snu, moždanog udara i depresije. Hrkanje je propratna pojava koja se često javlja kod osoba s masnim naslagama u predelu vrata i lica - pojašnjava dr Gar. 

Grudi

Povećanje masnih naslaga u predelu grudi može da bude znak upozorenja za rak dojke i to kako za žene, tako i za muškarce.

- Masne ćelije proizvode hormon estrogen, a povećanje estrogena može povećati šanse za razvoj raka dojke - navodi ona. 

Printscreen/TikTok/lucyluxor

Oprez kod masnih naslaga na grudima

Ruke

Trenutak u kom primetite da ste dobili salo na rukama jeste najočigledniji znak upozorenja da morate ozbiljno da razmislite o gubitku težine da biste zaštitili svoje zdravlje.

- Višak masti na rukama obično ukazuje na opštu gojaznost. Ona povećava šanse za depresiju, srčani udar, dijabetes tipa 2, moždani udar, bol u zglobovima, bolesti srca, rak i ranu smrt. Ovo je jasan znak upozorenja da pokušate da promenite način života - naglašavaju stručnjaci. 

Kukovi i butine

Ljudi koji imaju najviše masnoće u predelu butina i kukova imaju za 34% veći rizik da dobiju mnoge srčane bolesti. To sve dovodi do smanjenja imunog sistema, a kao rezultat može da se javi srčani udar i dijabetes tipa 2.

shutterstock.com

Salo na stomaku

Stomak

Mnogo ljudi ima “salce na stomaku”. Problem nastaje što ono može lako da dospe do jetre, gde se pretvara u holesterol.

- Holesterol lako putuje kroz krvotok, začepljuje arterije i uzrokuje povećan rizik od srčanih bolesti, srčanog i moždanog udara i visokog krvnog pritiska. Sve to može da dovede do insulinske rezistencije i dijabetesa tipa 2 - upozovara doktorka.

Kako da smanjite težinu?

Hranite se zdravo

Svu nezdravu hranu u koju se ubrajaju čipsevi, slatkiši, namazi i kobasice zamenite zdravijim, a češćim obrocima. Voće i povrće treba da budu u opticaju u velikoj meri, kao i hrana s hranljivim vlaknima.

Pixabay.com

Trening uveč počnite osnovnim vežbama

Vežbajte 

Stručnjaci smatraju  da iako ne idete u teretanu ili u duge šetnje, nikako ne treba da sedite ili ležite u kući po ceo dan. Lagane vežbe poput stajanja pored šporeta dok kuvate hranu, savijanje dok nameštate krevet ili usisavanje, već mogu da deluju produktivno. Kardiotreninzi su nešto što bi vam pomoglo na duže staze. Vožnja bicikle ili jednostavna šetnja bez sedenja u kolima ili automobilu uvek treba da bude prva opcija.

Izbegavajte stres

Prilikom izloženosti tela stresu luče se hormoni koji nas jednostavno mame da nešto neprestano jedemo. Taj proces je sasvim normalan, a tokom lošeg raspoloženja često posežemo za prvim što nam dođe pod ruku. Izbegavajte stres i depresiju po svaku cenu i trudite se da uvek dovoljno spavate.

BONUS VIDEO:

Komentari. (0)