U supermarketima se ništa ne dešava slučajno - uostalom, da li ste se nekada zapitali zašto se pomorandže prodaju u crvenim mrežicama, limun u žutim a limete u zelenim. Ovo je oprobani način kako vas prodavci varaju i "ubeđuju" da je pomorandža koju kupujete sveža i primamljiva.
Radi se o fenomenu poznatom kao “konfeti iluzija”, koji objašnjava kako predmeti mogu izgledati drugačije u zavisnosti od boje pozadine ili ambalaže. U ovom slučaju, crvena mrežica čini da pomorandže izgledaju još zrelije, sočnije i narandžastije nego što u stvari, jesu. Ljudski mozak tu boju instinktivno povezuje sa svežinom i zrelošću, pa automatski smatramo da su takve pomorandže ukusnije.
Isti trik se koristi i za drugo voće
Zato i drugo voće toplih tonova, poput mandarina i grejpfruta, često viđamo u crvenim ili narandžastim mrežicama. Na isti način, limuni dolaze u žutim, a limete u zelenim mrežicama, kako bi se pojačao utisak njihove prirodne boje.
Ovaj marketinški trik detaljno je proučavao Karl Gegenfurtner, profesor psihologije percepcije sa Univerziteta Justus Liebig u Nemačkoj.

freepik
On tvrdi da trgovci namerno biraju boju mrežice u skladu sa idealnim izgledom ploda kako bi kupac pomislio da su plodovi savršeni.
- Koliko puta vam se dogodilo da kupite naizgled savršene narandžaste pomoranže u crvenoj mrežici, a kada dođete kući i izvučete ih iz kese, one odjednom dobiju nezdravu zelenkastu boju, što pokazuje da su daleko od zrelosti. Trgovci su ovo shvatili odavno, i zato godinama koriste ovaj trik da bi kupce uverili da su proizvodi koje kupuju sveži i zreli - navodi Gegenfurtner.
Kako da ne budete prevareni izgledom?
Sledeći put kad kupujete pomorandže, setite se ovog trika i zato obavezno:
- proverite da li je plod mekan ili previše tvrd;
- pogledajte da li ima tamne mrlje ili buđ;
- obratite pažnju na miris – zrelo voće miriše intenzivnije.
Na ovaj način ćete biti sigurni da niste dali pare za zelene pomorandže, piše Iflscience.
Komentari (0)