Lifestyle

OVA BOJA DOKAZANO IZAZIVA GLAD I ZATO JE VIDITE U SKORO SVIM RESTORANIMA: Evo kako vas kafane mame, a da niste ni svesni toga!

Zbog ove boje ćete brže odlučiti šta da naručite, verovatno više nego što ste planirali.

Slika Autora
byAleksandar Novaković

07.09.2025 19:45

OVA BOJA DOKAZANO IZAZIVA GLAD I ZATO JE VIDITE U SKORO SVIM RESTORANIMA: Evo kako vas kafane mame, a da niste ni svesni toga!
Rawpixel.com/Shutterstock

Veliki lanci restorana angažuju razne stručnjake za uređenje unutrašnjosti, a posebno su važni ljudi koji odlučuju koja će boja dominirati na zidovima. Verovatno nikada niste obratili pažnju na to, ali najčešće ćete u restoranima videti crvenu boju jer kakko psiholozi tvrde, ona podstiče glad i ubrzava donošenje odluka.

Crvena boja ubrzava puls, podiže energiju i stvara osećaj hitnosti. U kontekstu hrane, to znači da ćete brže odlučiti šta da naručiš, verovatno više nego što ste planirali. Nije slučajno što je poznati restorani brze hrane koriste.

Psihologija boja u službi marketinga

Boje utiču na emocije, a emocije prodaju. Crvena boja ne samo da izaziva glad, već i stvara osećaj topline i udobnosti. U kombinaciji sa žutom ili narandžastom, efekat se pojačava - osećaš se dobrodošlo, ali i pomalo nestrpljivo.

Praktična primena: obrati pažnju sledeći put

Sledeći put kada uđete u restoran, obratite pažnju na boje oko sebe. Ako dominira crvena, velika je šansa da ćeš naručiti više nego što ste planirali. Isto važi i za aplikacije za dostavu hrane - crvena boja u interfejsu nije slučajna.

Shutterstock/Monkey Business Images

Odabir prave boje je od ključne važnosti

 

Crvena boja nije samo simbol strasti i energije - ona direktno utiče na osećaj gladi. Psihološki efekti boja često prolaze ispod radara, ali imaju moć da oblikuju naše ponašanje. U restoranima, crvena boja ubrzava puls, pojačava apetit i podstiče impulsivne odluke.

Zato se često koristi u enterijerima, menijima i vizualima restorana - ne da bi bila lepa, već da bi podstakla potrošnju.

Sa druge strane, stručnjaci kažu da pos svaku cenu treba izbegavati plavu ili ljubičastu boju, a slično važi i za belu, koja doduše vizuelno povećava prostor, ali i koja nas svojom sterilnošću tera da što pre završimo kafu ili obrok, piše Light Speed HQ.

BONUS VIDEO:

 

Komentari (0)