Vežbanje

ZDRAVLJE NA 2 TOČKA: Kako vožnja bicikla utiče na naš organizam

Samo 2 do 4 sata nedeljno vožnje bicikla popraviće vaše zdravstveno stanje značajno, pokazuju istraživanja. Osim toga što je dobar za sve uzraste i što vam može „uskočiti“ da pozavršavate dnevne obaveze, ima i važan uticaj na zdravlje. Naučnici sa Univerziteta Tafts su otkrili da vožnja bicikla čak smanjuje i apetit.

26.05.2022 17:00

ZDRAVLJE NA 2 TOČKA: Kako vožnja bicikla utiče na naš organizam
pexels.com

Da li posedujete bicikl ili ne? Ako ga nemate, možda je vreme da ga nabavite, jer kakve prednosti ima za zdravlje niste ni svesni. Sa dolaskom lepšeg vremena na ulicama ćete videti i veći broj bicikala i ljudi koji uživaju u vožnji. Većina i put do posla prekrati ovim prevoznim sredstvom, a kod nas je postalo popularno voziti se okolo ovim dvotočakšem, jer je odličan za sve potrebe, od vožnje do posla i nazad, do rekreacije. Zato mnogi kroz to pokušavaju da zaborave užurbani i dinamičan način života koji je prisutan.

Zdravstvene prednosti

Biciklizam pozitivno utiče na zdravlje, pre svega na naše telo i um. Sve negativne strane sedenja i statičnog načina života, se eliminišu kroz ovaj sport, a istovremeno se štitite od mnogih ozbiljnih bolesti poput moždanog i srčanog udara, depresije, dijabetesa, gojaznost i artritisa. Tokom vožnje ćete brže disati, što će dovesti do povećanja pulsa, jačaćete pluća i znojićete se.

pexels.com

Vožnja bicikla poboljšaće vaše zdravlje, ali i formu

Treba napomenuti da je sagorevanje kalorija na ovaj način vrlo efikasno i lako se gube kilogrami. Istraživanja su pokazala da se može izgubiti i do pola nedeljno, uz dnevni gubitak do 500 kalorija.

Vožnja odlična za formu i oblikovanje mišića

Vožnja bicikla je stečena veština i ona se nikad ne zaboravlja. Dobra stvar je to što za upražnjavanje ovog sporta vam nije potrebna posebna fizička kondicija, a tokom vožnje dvotočkaša aktivirate sve mišićne grupe. Ukoliko niste dugo vežbali dovoljno je krenuti nižim intenzitetom vožnju i povećavati u skladu sa fizičkom spremnošću koju budete gradili. Takođe, izgradićete mišiće kroz vožnju, postati jači, fleksibilniji i izdržljiviji.

Bolje mentalno zdravlje

Vožnja bicikla je prava hrana za dušu.  Samo pomislite koliko jedna obična šetnja kroz prirodu utiče na vaš um i raspoloženje. Isto je i sa ovom vrstom aerobika. Ne samo da smanjuje stres, već i povećava raspoloženje i opušta vas. Dovoljno je posmatrati pejzaž i slike pred vama koje će vas ispuniti lepim osećanjima.

pexels.com

Mala vožnja će vas rasteretiti svih obaveza i problema

Kroz vožnju ne razmišljate ni o kakvim problemima niti obavezama, samo o putu pred vama i tome kako vam je lepo dok boravite u prirodi ili na periferiji grada uz laganu vožnju.Vožnja bajsom nije nešto što se ne može priuštiti. Ukoliko imate bicikl, to je možda i najjeftini sport koji možete pružiti sebi, ne opterećuje vam kolena poput trčanja i drugih sportova.

pexels.com

Bicikl će vam pomoći da prekratite gužve do posla

Možete ga uključiti u dnevnu rutinu za obavljanje svakodnevnih obaveza, naročito kada pomislite da biste kolima zaglavljeni u gužvi kidali živce, dok sa bajsom stižete svuda na vreme. O njegovoj dobrobiti za očuvanje životne sredine ne moramo posebno govoriti.

BONUS VIDEO: 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari. (0)