Psihologija

Navike zbog kojih vas ljudi na poslu ne podnose! Koju od njih prepoznajete kod sebe?

Postoje navike koje mogu biti izuzetno iritantne ljudima u vašem okruženju, a da vi toga uopšte niste svesni, zato je važno da povedete računa.

10.06.2022 17:00

Navike zbog kojih vas ljudi na poslu ne podnose! Koju od njih prepoznajete kod sebe?
shutterstock.com

Možda ste mislili da ostavljate lep utisak kod kolega ili nadređenih na poslu dok se hvališete, forsirate svoju priču ne slušajući drugoga i pokušavajući da na sve načine privučete pažnju. Da li ste pomislili da iza vaših leđa ljudi koji vas okružuju podižu obrvama i odmahuju glavom jasno dajući do znanja drugima da niste interesantan tip i da energija među vama nije baš najbolja. Takođe, ako ste primetili da zavlada tišina kada uđete u prostoriju ili vaše kolege nemaju baš puno tema za razgovor sa vama, možda bi trebalo da analizirate svoje ponašanje.

Previše ste ozbiljni

Ljudi vole druženje s ljudima koji pokazuju veliku strast i dinamiku u poslu. Ipak, nekad takvi ljudi mogu delovati previše ozbiljno, fokusirajući se samo na karijeru. S druge strane, to ne znači da treba da budete vrcavi i da delujete nestabilno i nezrelo, ali dozirana simpatičnost je poželjna i u poslovnim krugovima i kolektivima. Na taj način pokazujete da umete da napravite ravnotežu između posla i vremena kad se omakne neka šala.

Hvalisavi ste

Čak i da volite šalu na svoj račun, pripazite. Opaska da ste rob čitanja ili da ste nekada bili štreber ne samo da će delovati kao da ismevate sebe, već će drugi moći da protumače da se između redova krije hvalisanje. Iako mnogi misle da umanjivanje nečega maskira hvalisanje, ono je itekako uočljivo.

Delujete nestabilno

Ukoliko vam se omaknu emotivni ispadi u kolektivu, ne samo da će to pokazati vašu nisku emocionalnu inteligenciju, već ćete delovati nestabilno. To dosta pokazuje da li kod sebe posedujete smirenost i na koji način izlazite na kraj sa problemima i onda kada vaše kolege računaju na vas. Negativne emocije koje budete iskazali prema bilo kome, bez obzira da li je zaslužio ili ne i nemogućnost da iskontrolišete svoju impulsivnost, prikazaće vas nedostupnom i zastrašujućom osobom. Ako umete da kontrolišete svoje emocije, pokazaćete da isto tako odlično upravljate i svojim životom i da ste pouzdani.

Korišćenje telefona

Iako je tehnologija uzela maha svuda i gotovo je nezamislivo funkcionisanje bez telefona, pisati poruke ili surfovati po internetu usred nekog važnog razgovora s kolegama može biti iritantno i delovaće neozbiljno. Osnovna kultura je pokazati pažnju i posvetiti makar delić energije ako ste učesnik u nekom razgovoru.

Ogovaranje drugih

Tračarenje je ružno i ljudi nisu ni svesni da mogu izgledati užasno kada se unesu u tu „radnju“. Ne samo što je pominjanje drugih lica koja nisu tu nekulturno i ružno, ostavljate i sliku pakosne i negativne osobe. Pored toga, eventualnim dezinformacijama možete povrediti tuđa osećanja ukoliko one dođu do njih. Izbegavajte to da radite, naročito na poslu gde vas kolege ne poznaju toliko dobro kao vaši prijatelji sa kojima vam je takva vrsta neposrednosti možda nekada oproštena.

Ograničen um 

Ne govorimo o tome da budete ekstrovertni, jer ljudi po prirodi nisu svi isti. Dovoljno je da imate otvoreni um i da ste spremni na nove ideje i predloge. Nema ništa gore od već formiranog mišljenja i nemogućnosti da se prilagodite i prihvatate tuđe mišljenje. Otvoreni um je važan na poslu jer govori mnogo o vama, pre svega da ste pristupačni i da sa timom možete sjajno da funkcionišete.

BONUS VIDEO:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari (0)