Teško je razgraničiti koja vrsta posla izaziva veći umor. Ona koja zahteva fizički ili psihički napor? Svejedno o kojoj vrsti posla je reč, u poslednje vreme se možda osećate umorno, istrošeno i nedovoljno produktivno na svom radnom mestu. Iako vam je zdravlje u najboljem redu, previše preuzetih obaveza, problema van posla, mogu značajno da utiču na vašu produktivnost, te da već na početku radne nedelje željno iščekujete vikend.
Razni faktori utiču na našu neproduktivnost, pa čini nam se da radimo više nego što treba i ulažemo napor kojem ne vidimo rezultate. Možda bi trebalo da obratite pažnju na određene stvari i da drugačije organizujete svoj radni dan, kako bi on lakše „proleteo“, a vi bili produktivni i zadovoljni svojim učinkom. Evo na šta treba da obratite pažnju.
Doručkujte
Većina ljudi se hvali time što ne doručkuje ujutru i sasvim „lagano“ započinje svoj radni dan bez ikakvih problema. To je u redu ako nekad ne stignete, jer ste se uspavali ili ste imali manje vremena na raspolaganju. Međutim, da bi vaš dan počeo kako treba, pripremite sebi ujutru doručak, izdvojite vreme da svejedno sami ili sa partnerom, porodicom provedete tih 20 minuta za stolom, puneći baterije dobrom energijom i hranom.
Dan će vam početi energično i opušteno jer ste se unapred pripremili za predstojeće obaveze koje vas čekaju. Jedite međuobroke, orašasti plodovi su, tvrde stručnjaci odlična užina i alternativa kada bismo posrnuli za grickalicama ili nezdravom hranom. Istovremeno ćete nahraniti organizam vitaminima i hranljivim stvarima. Mnogi praktikuju da popiju čaj pre početka radnog vremena, što je isto odlična ideja da se „razbude“, ali i opuste pred stresnim danom.
Pospremite svoj radni prostor
Ništa gore od rada u haotičnoj atmosferi koju izaziva vaš nedovoljno uređen prostor za rad. Pospremljena i čista podloga na kojoj radite podstiče vas da budete produktivni i kreativni. Raspremljene fascikle, knjige ili pribor koji koristite za rad, olakšaće vam da svoje zadatke odrađujete sa lakoćom i bez panike, jer pogled na neuređen prostor izaziva dodatni stres i ne znate odakle biste krenuli u tom slučaju. Vaš radni prostor oplemeniće cveće i pružiće vam osećaj opuštenosti za vreme rada, zato nije na odmet da ga imate u svom radnom okruženju.
Pripremite radnu agendu
Dobra organizacija - pola je odrađenog posla. Ne preuzimajte više od onoga što možete. Isplanirajte svoj radni dan, stavljajući prioritetne zadatke na početku. Lakše zadatke je preporučljivo raditi odmah, jer se na taj način „zagrevate“ i trenirate svoje „vijuge“ za teže zadatke koji vas čekaju. Veće projekte ostavite tokom dana kada ste već dovoljno razbuđeni i orni za rad. Ukoliko mislite da nećete zapamtiti kojim ste redom rasporedili svoje zadatke, zapišite podsetnik na papiru u fascikli ili otkucajte u svom kompjuteru agendu.
Pravite pauze
Mnogi od nas želeći da sve stignu na vreme zaborave na pauzu koja je neophodna organizmu da malo predahne nakon višečasovnog rada. Često se dešava da udubljenost u rad poptpuno isključi pomisao da je potreban predah kako bi nastavili produktivno sa poslom. Napravite pauzu kad osećate umor, prošetajte pet minuta ukoliko vaš posao zahteva sedenje, jer preduga statičnost može izazvati nervozu.
Zaobiđite multitasking
Možda je ovo odličan način za neke čiji se posao i život mogu definisati kao dinamika, ali treba znati da rad na paralelnim zadacima može da vas istroši i da bukvalno „sagori“ vaš mozak. Nemogućnost fokusiranja samo na jedan zadatak i obavezu, stvara haotičnost kod svakoga, iako se mnogi uspešno sa time nose. Nemojte telefonirati dok pišete ili pregledate nešto na kompjuteru ili u nekim spisima. Nemojte pisati poruke dok preslušavate nešto važno, jer se može desiti da to napišete u poruci. Mozak je „programiran“ da radi više stvari, ali da li će to biti kvalitetno? Umesto toga, redom obavite zadate poslove i tako neće izgubiti „nit“ u poslu.
Isključite zvono na telefonu
Većina nas nije često potpuno fokusirana na ono što radi. Često iščekujući neki poziv ili poruku, odvlačite pažnju od važnog zadatka koji treba završiti. Upaljeno zvono za vreme posla će vam samo dodatno otežati produktivnost na radu i zbog toga je najbolje staviti telefon sa strane isključiti zvono. Za vreme pauze uvek možete da proverite propuštene pozive i poruke i odgovorite na njih. Do tada, bićete fokusirani na posao i ništa vas neće dekoncentrisati kao što bi to činio telefon.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)