Odrasli

KAFA I JOŠ PONEŠTO: Iznenadićete se kada vidite koja sve hrana sprečava da zaspite

Mnogo puta ste teško odradili trening ili pokušali da zaspite a niste znali pravi razlog. Možda je umor, stres –pomislili ste, ali čak i kada oni nisu bili prisutni, san na oko teško je dolazio. Možda je hrana glavni krivac

25.03.2022 20:00

KAFA I JOŠ PONEŠTO: Iznenadićete se kada vidite koja sve hrana sprečava da zaspite
pexels.com

Zatekli ste sebe više puta kako buljite u plafon ili prevrćete se po krevetu analizirajući da li ste i ovaj put popili kafu kasno ili razmišljajući šta vas to muči da teško zaspite.

Verovatno niste znali da pored kafe i hrana može biti krivac za izostanak sna i budnost tokom cele noći.

Ne biste pomislili da jedna od najzdravijih namirnica poput paradjza može da vas ometa da utonete u dubok san ukoliko je pojedete pred spavanje.

unplash

Ovo povrće treba pre spavanja izbegavati

Paradajz

To je zato što paradajz može da izazove refluks kiseline, problem koji se javlja kod želuca, a ovo stanje nastaje kada je mišić ili sfinkter koji se nalazi na vrhu želuca, slab. Tada on se podiže kiselina u jednjak i ovo može biti iritirajući problem kod mnogih koji traje i nedelljama.

Crni luk

Gurmani će se teško odreći luka, ali trebalo bi da znaju da i ovo povrće ume da pravi probleme za probavni sistem. Dok se kreće kroz probavni trakt, izaziva gasove koji vrše pritisak na želudac i stvaraju kiselinu u jednjaku.

Kofein i alkohol

Pored hrane na koju treba da pazite, unos kofeina i alkohola takođe treba smanjiti. Opšte je poznato da kofein podiže pritisak i drži vas budnim, ali trebalo bi da znate da ga ima i u drugim namirnicama i napicima. Ima ga u čajevima, čokoladi ali i lekovima za ublažavanje bolova.

Važnost sna

Više puta smo isticali važnost sna za za pravilno funkcionisanje organizma, ali studije su pokazale da ljudi koji u proseku spavaju manje od 7 sati imaju veću tendenciju da dobiju na težini i postanu gojazni od onih koji spavaju 7 sati.

San je izuzetno važan za psihičko i fizičko zdravlje. Tokom spavanja odvijaju se mnogi procesi u organizmu i telo se priprema za novi dan, zato je važno obezbediti ga dovoljno, uz pravilnu ishranu i odlaženjem u krevet u ranije večernje sate.

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.

BONUS VIDEO:

 

 

 

Komentari. (0)