Marija Kalas bila je žena izuzetnog talenta čiji je glas osvajao svetske scene, ali je njen privatni život bio obeležen dramama i skandalima. Iako je postala simbol muzičke umetnosti, njen ljubavni život često je zasenio njene profesionalne uspehe, što ju je učinilo i predmetom fascinacije i osuda.
Holivudska glumica Anđelina Džoli dobila je ulogu Marije Kalas u biografskoj drami koja istražuje život ove legendarne operske pevačice. Džolijeva je iskazala veliko poštovanje prema Kalasovoj, naglašavajući važnost odgovornosti za tumačenje tako snažnog lika.
- Daću sve od sebe da uspešno odgovorim na ovaj izazov - izjavila je glumica neposredno pre nego što je ovekovečila lik žene čiji je život bio podjednako obeležen uspehom i tragedijom.
Početak briljantne karijere
Marija Kalas rođena je 1923. godine u Njujorku, a njena umetnička karijera operske pevačice počela je još u mladosti.

Roger-Viollet via AFP / Roger Viollet / Profimedia
Prepoznata kao izuzetan talenat, uskoro je postala svetki poznata sopranistkinja, nastupajući na najpoznatijim scenama, kao što je opera La Scala u Milanu, gde je pevala tokom pedesetih godina proplog veka. Njen glas bio je fenomenalan i osvojio je srca publike širom planete.
- Veoma ozbiljno shvatam odgovornost za Marijin život i nasleđe - izjavila je Džolijeva govoreći o ulozi koja joj je, kako je priznala, bio veliki izazov.
Ljubav, strast i skandali
Međutim, život Marije Kalas nije bio samo karijera, već i turbulentni ljubavni odnosi koji su često dominirali medijima. Njen prvi brak bio je sa italijanskim biznismenom Đovanijem Batistom Meneginijem. Ovaj brak je, prema Marijinim rečima, bio bez strasti, ali je pružao stabilnost. Sama je jednom prilikom opisala Meneginija kao "tihog i uzdržanog", ali i kao "prijatelja i očinsku figuru u životu". Brak na kraju ipak nije bio srećan i nakon nekoliko godina Marija je ušla u vezu koja je potpuno promenila njen život.
Sudbonosni susret Marije i grčkog milijardera Aristotela Onazisa dogodio se u Veneciji 1959. godine, na balu. Iako su oboje bili u braku, njihova romansa postala je jedna od najpoznatijih ljubavnih priča tog vremena.
Roger-Viollet via AFP / Roger Viollet / Profimedia
Onazis je tada bio u braku sa Atenom Livanos, ali to nije sprečilo njegovu aferu sa Kalasovom. S druge strane, Marija je svoj brak završila nakon što je od muža tražila razvod, dok su mediji ubrzo počeli da je doživljavaju samo kao Onazisovu ljubavnicu, zaboravljajući njenu veličinu kao umetnice.
- Koliko želiš za Mariju? Pet ili deset miliona? - upitao je Onazis muža svoje ljubavnice, što pokazuje koliko je njegova afera sa Marijom bila obeležena skandalima i kontroverzama.
Iako nikada nisu formalizovali brak, Onazis i Kalasova su bili u vezi sve do njegove smrti 1975. godine, a ona je ostala njegova ljubavnica do kraja.
Ljubavni odnosi i tragedija
Iako su bili u ljubavi, njihov odnos nije bio bez problema. Onazis je imao duboku ambivalenciju prema Mariji, iako je bio očaran njenom slavom. U nekoliko navrata ju je ponižavao.
- Imaj na umu, ljubavi, da ti nisi moja žena, ni domaćica u kući. Ti si samo gošća, kao pevačica noćnog kluba sa zviždukom u grlu - govorio joj je, ponizivši je u trenucima kada je bila emotivno ranjiva.
Osim toga, Onazis je često ponižavao Mariju i kroz njen fizički izgled. Znao je da je bila emotivno ranjiva i često je koristio tu činjenicu da je povređuje. Na primer, nakon što je kupila novi šešir, Onazis joj je rekao:
- Kupi novi šešir ili napravi jedan od dela nosa.
Ova vrsta emocionalnog nasilja bila je česta u njihovoj vezi, gde je Onazis manipulisao njenim osećanjima i samopouzdanjem. Još jedan primer njegove brutalne iskrenosti bio je njegov odgovor na Marijinu trudnoću. Kada je saznala da je trudna, Onazis je burno reagovao, govoreći:
- Već imam dvoje dece. Zašto još jedno?
Tony Vaccaro / akg-images / Profimedia
Jedan od najtežih trenutaka u Marijinom životu bila je smrt njenog sina, koga je rodila 1960. godine. Sin, Omero Lengrini, preminuo je nekoliko sati nakon rođenja, a Marija je bila primorana da tu tragediju krije. Gubitak deteta, kao i nesrećni ljubavni odnosi, duboko su uticali na njen profesionalni život. Glas je počeo da joj slabi, a to je primetila i njena publika.
- Poslednje godine su bile užasne za nju, iako je i dalje bila na sceni, mnogi su komentarisali da njen glas više nije bio onaj božanski koji ju je proslavio - pisali su biografi o Mariji.
Njena karijera počela je da opada, a ona je sve više povlačila iz javnosti.
Kraj karijere i poslednji dani
Poslednja godina njenog života bila je ispunjena tišinom. Nakon smrti Onazisa, Marija je nastavila da snima filmove, uključujući "Medeu" iz 1977. godine, ali njeno srce više nije bilo isto. Iako je bila izuzetno posvećena umetnosti, život je odneo veliki deo njene unutrašnje snage.
Godinu dana nakon smrti ljubavnika, Marija Kalas je preminula od srčanih problema izazvanih prekomernom upotrebom sedativa. Preminula je 1977. godine u 54. godini života. Nakon njene smrti deo njenog pepela prosut je po Jonskom moru, u blizini ostrva Skorpios, gde je Onazis bio sahranjen.
- Njen pepeo razvejan je po Jonskom moru, u čijem se središtu nalazi ostrvo Skorpios, gde je Onazis sahranjen, jer je ona uvek bila protiv kremacije i nije želela da završi u urni - navodi se u izveštajima.
Njena smrt je izazvala brojne teorije i nagađanja, a pojedinci su čak spekulisali da je ubijena i da je to potencijalno povezano s njenim poverenikom, pijanistom Vasom Devecijem, koji je navodno ukrao njen testament i dragocenosti. Uprkos tim teorijama, koje nisu dokazane, jedno je sigurno - Marija Kalas je ostavila neizbrisiv trag u svetu muzike, njena umetnost je prepoznata kao neponovljiv fenomen, a njen život još inspiriše mnoge.
Komentari (0)