Lifestyle

KASIRKA OTKRILA KAKO PRODAVNICE VARAJU KUPCE - ZBOG OVOGA ĆETE POTROŠITI I DO 2.000 DINARA VIŠE! 5 klasičnih trikova, posebno u OVIM radnjama!

Ključno je da odmah posle kupovine proverite sve stavke sa računa.

25.03.2025 08:30

KASIRKA OTKRILA KAKO PRODAVNICE VARAJU KUPCE - ZBOG OVOGA ĆETE POTROŠITI I DO 2.000 DINARA VIŠE! 5 klasičnih trikova, posebno u OVIM radnjama!
Shutterstock/Dean Drobot

Koliko puta vam se dogodilo da dođete kući iz prodavnice i shvatite da vam je kasirka naplatila nekoliko stotina, a u najgorim slučajevima, par hiljada dinara više nego što je trebalo. Ponekad su ove "greške" slučajne, ali najčešće su to unapred smišljeni trkovi prodavaca.

Naime, zaposleni u supermarketima svesni su da mnogi računi sadrže greške. Međutim, ni oni, naročito kada istovremeno uslužuju više kupaca, ne mogu sve da drže pod kontrolom, a kamoli svaki pojedinačni artikal i njegovu cenu.

- Ljudi slepo veruju da je sve tačno, a to je ogromna greška - kaže kasirka u penziji. Ona je ceo radni vek provela u nemačkim hipermarketima, i sada je navela pet najčešćih trikova koje koriste kasirke.

1. Dvostruko skenirani artikli

Klasična greška - isti proizvod se skenira dvaput jer kasirki promakne pregled nad pretrpanom trakom, posebno ako kupac ima više istih proizvoda. Prema rečima kasirke, ovo se dogodi barem jednom po smeni.

Shutterstock

Greške su ponekad slučajne, ali uglavnom su namerne

2. Zamena kod voća i povrća

Kupili ste zlatni kivi, a naplaćen vam je običan? Ili ste platili skuplje bio-banane umesto običnih? Ovakve zamene dešavaju se često i mogu vas koštati nekoliko evra više – zavisno od vrste proizvoda. Najčešće se mešaju paradajz, luk, grožđe, bobičasto voće i velika pomorandža sa grejpfrutom, i to posebno u mega-marketima.

3. Otvorena pakovanja

Ako iz paketa sokova uzmete samo dve boce i stavite celo otvoreno pakovanje na traku, može se desiti da kasirka skenira bar-kod na foliji, što rezultira naplatom svih šest boca iz pakovanja.

4. Pogrešno skenirano meso i mlečni proizvodi

Manji proizvođači i mesare isporučuju robu već označenu bar-kodom. Ako supermarket preko toga nalepi svoj kod, može se dogoditi da kasirka skenira pogrešan kod, pa se na računu pojavi drugačiji (skuplji ili jeftiniji) proizvod. Ovo nije česta greška, ali se dešava.

5. Zaboravljen bon za povratnu ambalažu

Vratili ste boce u automat na ulazu, dobili bon, ali ste ga zaboravili da date na blagajni? Veoma česta situacija. Bon možete iskoristiti pri sledećoj kupovini u istoj prodavnici, ali ne i u drugoj poslovnici, čak i ako pripada istom lancu supermarketa.

Uvek proverite račun odmah nakon kupovine

Naviknite se da proverite račun odmah u prodavnici, dok ste još unutra. To važi i za digitalne račune koje dobijate u aplikaciji. Jednom kada izađete iz prodavnice, reklamacija je znatno teža, piše Bild.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)