Verovanje u Božije milosrđe je važno, ali u Bibliji postoji greh koji je neoprostiv. Zapravo, za naredna tri greha tvrdi se da su neoprostivi. Takođe, sam Isus Hrist ih je tako nazivao. Isposnici koji su posle života postali sveci, razlikovali su tri vrste neoprostivog greha.
Samoubistvo kao znak nepokajanja
Biblijski kontekst naglašava da je samoubistvo znak nepokajanja, a samim tim i očajanja. Uprkos beskrajnoj milosti Božijoj, čin samoubistva se tumači kao nedostatak vere u mogućnost oprosta i ispravljanja grešaka. Primer Judinog samoubistva nakon izdaje Hrista naglašava nedostatak pokajanja i otvara pitanje prilike za iskupljenje i oproštaj.
Lažno pouzdanje u milost Božiju
Sveti Teofan (Georgije) Zatvornik ističe koncept lažnog pouzdanja u milost Božiju kao težak greh. On ukazuje na opasnost od zavaravanja sebe misleći da Bog ne mari za naše grehe, time poricajući Božiji sud i pravednost.
Ovakav stav može dovesti do odsustva istinskog pokajanja i promene životnog puta.
Svesno protivljenje istini
Primer fariseja i književnika jasno ilustruje svesno protivljenje istini i Božijim delima. Njihovo odbijanje da priznaju Božiju moć i autoritet kulminiralo je u omogućavanju raspeća Isusa Hrista, što ih čini savršenim primerom grešnika koji se zadržavaju u suprotnosti sa Božijim putem, piše “Stil”.
Komentari (0)