Gojaznost je problem sa kojim se suočava veliki broj ljudi i pored toga što im stvara fizički, estetski i zdravstveni problem ume da bude i psihičke prirode. Takvi ljudi se suočavaju sa podsmehom okoline, nerazumevanje i pogrešno tumačenje. Da li su vas zbog toga nekada i mala deca pogledala popreko i skeptično? Ona za to imaju drugi razlog pokazala su istraživanja.
Deca od pet godina sklona su da vide mršavije ljude kao srećnije i da ih doživljavaju privlačnijim od gojaznih ljudi. Ispitivanje koje je sprovedeno u Gdanjsku nad dečacima i devojčicama predškolskog uzrasta, iznenadilo je istraživače rezultatima kada su deci dali slike muškaraca i žena sa različitim tipovima tela, tražeći od njih da ocene ko je najatraktvniji i najsrećniji.
Većina dece je kao atraktivnije i srećnije odabrala mršavije ljude što je istraživačima delimično dalo odgovor na to kako deca percipiraju lepotu i uopšte budući koncept sreće vezane za lepotu. Tim je angažovao 329 petogodišnjih devojčica i 351 petogodišnjeg dečaka, kojima su prikazane siluete muškaraca i žena: vitkih, normalnih i gojaznih. Deci su postavljena nekoliko pitanja koja uključuju: ko je najsrećniji od njih, ko ima najviše prijatelja, ko je najpametniji..što su deca većinom odgovorila izdvojivši vitka i normalna tela.
- Rezultati pokazuju jasno da deca povezuju izgled sa srećom, što ukazuje da je tip tela koji je ocenjen kao fizički najatraktivnijiodgovarao doslednom odabiru istog tipa tela pitanjima koja se tiču sreće. - napisali su istraživači a prenosi Dejlimejl.
Istraživaje bi moglo značajno da pomogne u promenama u nekim navikama poput ishrane i razvoja, što bi takođe uticalo na njihovo samopoštovanje i percepciju tela. Studija je urađena nakon što su istraživači otkrili da izgled lutke može uticati na to da deca, konkretno devojčice, požele takvo telo, poput Barbika. Njima su ponuđene dve vrste lutki u istraživanju: dve ultra tanke, uključujući Barbiku i dve sa normalnom i realnijom telesnom težinom poput Dore i Loti. Lutke koje su bile vitkijeg stasa, izazvale su nezadovoljstvo kod devojčica svojim telom, dok Dora i Loti nisu pokazale takve efekte.
Možda vas zanima…
Mediji i društvene mreže su u većini slučajeva kreatori standarda lepote i utiču na percepciju dece podržavajući na taj način nešto što može imati štetan uticaj na razvoj dece i njihovu percepciju lepote i sreće generalno.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)