Telo

NIKAKO POSLE MASAŽE: Ovih 5 stvari nikako ne radite nakon tretmana

Savet je da odvojite onaj dan za masažu kada i po dolasku kući imate par sati odmora, a ovih 5 stvari nikako ne bi trebalo da radite po dolasku sa masaže.

27.05.2022 16:00

NIKAKO POSLE MASAŽE: Ovih 5 stvari nikako ne radite nakon tretmana
Pixabay.com

Bilo da želite da se kompletno opustite posle napore radne nedelje, imate problema sa kičmom i leđima, povredili ste se ili previše sedite pored računara, masaža je odgovor na sve.

Ona pak nije samo prijatno iskustvo već i prava terapija koja pomaže vašem telu da se duboko opusti. Zato treba obratiti pažnju na to kako se ponašate nakon masaže i koje aktivnosti smete da radite kako biste produžili njen efekat, ali i smanjili mogućnost ozbiljnih povreda.

Pixabay.com

Opustite se u potpunosti!

Trebalo bi da se potrudite da posle masaže pokušate da produžite taj osećaj kompletne smirenosti.

Opustite se, čitajte knjigu, gledajte seriju, dremajte ili radite sve što vas opušta fizički i psihički.

Najbolje bi bilo da rezervišete masažu za dan kada znate da ćete biti kod kuće najmanje 4 do 6 sati nakon toga, kako biste učinak od masaže osetili u potpunosti.

Srećna Republika navodi i 5 stvari koje ne treba da radite odmah pošto ustanete sa stola za masažu.

1. Ne tuširajte se odmah!

Mnogi priznaju da se tuširaju čim se masaža završi. Razlog je taj kako bi odmah isprali ulje.

Ovo je velika greška. Istina je da masaža jednostavno zagreva eterična ulja i treba im još sat vremena da se upiju u ćelije kože, što malo ko zna.

Umesto toga, sačekajte sat vremena pre tuširanja. Dopustite da vam ulja uđu u kožu pre nego što ga sperete sa sebe.

pexels.com

Bez tuširanja, pre se opredelite za knjigu!

2. Ne tuširajte se tolom vodom!

Mnogi od nas vole da se uvek, a pogotovo posle masaže lepo i dugo istuširaju vrućom vodom.

Međutim, ovo je još jedna loša ideja. U slučaju da imate bilo kakvu povredu mišića, topla voda će samo pogoršati upalu.

Da biste ublažili bol, koristite hladnu vodu ili se istuširajte mlakom vodom koja će opustiti telo bez naprezanja mišića.

U slučaju da morate da ublažite bol, koristite paket leda ili hladnu vodu.

shutterstock.com

Za tuširanje birajte isključivo mlaku vodu!

3. Pijte vodu!

Masaža vas dehidrira iako to možda niste znali. Ovo dovodi do usporavanja cirkulacije, krvi i limfnog sistema.

Limfni sistem nije u stanju da obavi svoj posao uklanjanja toksina iz vašeg tela, što dovodi do nagomilavanja toksičnih supstanci i poništava se svrha detoksikacije masažom.

Zato uvek pijte dovoljno tečnosti nakon masaže. Popijte punu čašu vode. Ne zamenjujte vodu čajem, kafom, alkoholom ili bilo kojim drugim pićem. Oni su diuretici, odnosno teraju vas na više mokrenja, zbog čega telo gubi dodatno više vode.

Pixabay.com

Hidrirajte se!

4. Bez velikih fizičkih aktivnosti!

Masaža koja traje sat vremena opušta telo i um. Najbolje je pustiti i jedno i drugo da izdrže neko vreme u tom stanju umesto da ih budite.

Takođe angažovanje u bilo kojoj napornoj aktivnosti kao što je gimnastika ili drugi sport može dovesti do povrede mišića.

Umesto toga još par sati provedite u stanju mirovanja.

unplash

Bolje spavajte nego da se naprežete posle masaže!

5. Bez teških obroka!

Masaže izazivaju glad. To je zbog povećane cirkulacije krvi koja aktivira i sistem za varenje.

Međutim, obilan i težak obrok samo će učiniti da se vaše telo oseća tromo i naduto umesto da bude puno energije.

Umesto toga pojedite laganu užinu. Sačuvajte teži obrok za kasnije doba dana.

shutterstock.com

Bez jake hrane!

 

BONUS VIDEO:


 

Komentari. (0)