Sve manji broj ljudi čita, i to je strašno i tužno u isto vreme. Izgovori su razni, nedostatak vremena, nedostatak koncentracije, umor, pritisak na poslu i još mnoge druge varijacije na ove teme.
Istina je, međutim, da će većina nas pola sata dnevno koje bismo posvetili stranicama neke knjige radije provesti na telefonu, društvenim mrežama ili ispred televizora. Istina je takođe da izgovor postoji ali objašnjenje baš i ne, jer se čitanje svodi na stvar izbora i lične odluke kako ćemo oplemeniti svoj život.
Ipak, da nije sve baš tako crno dokazuje Danilo Dada, direktor i suvlasnik kompanije “Vanončini”, iz Italije, koja se bavi održivom gradnjom. Naime, on je odlučio je da nagradi svoje radnike koji čitaju knjige vaučerom u vrednosti od 100 evra.
ČITALAČKI KLUB
On je osnovao čitalački klub radnika-zidara, koji je otvoren za svih 90 zaposlenih, a oni koji pročitaju knjigu i predstave je članovima kluba nagrađuje novčanom nagradom, koja se udvostručuje sa sledećom pročitanom knjigom.
„Očekivao sam uspeh, ali ovoliko interesovanje prevazilazi moja očekivanja. Početkom godine podelio sam listu od 60 naslova koje je moguće odabrati. To su uglavnom knjige iz našeg sektora, o timskom radu ili ličnom razvoju. Ali svako može da predloži i predstavi knjigu po svojoj volji“, kaže Dada.
Prema rečima direktora, podsticajni aspekt prezentacije je vežbanje javnog nastupa, kako bi zaposleni prevazišli anksioznost i povećali samopouzdanje i samopoštovanje, prenosi portal bizlife.rs.
„Na kraju prezentacije, kao priznanje, nalazi se vaučer u vrednosti od 100 evra, koji se uvećava ako je izabrana knjiga na engleskom jeziku i koji se udvostručuje za naredne prezentacije kojim se delom pokrivaju troškovi kupovine prve, a zatim i podstiče kupovina druge knjige“, kaže Dada.
RAZVOJ ZAPOSLENIH OD VITALNOG ZNAČAJA
Na ideju za otvaranje čitalačkog kluba, kako kaže, došao je jer je i sam pasionirani čitalac od malena i da je na ovaj način želeo da doprinese kulturnom razvoju, ali i profesionalnom napretku svojih zaposlenih.
Ovo nije prva inicijativa u okviru kompanije koja ima za cilj kulturni i profesionalni razvoj. Pre nekoliko godina je stvorena interna akademija koja se bavi aspektima upravljanja, marketinga i finansijskog upravljanja.
RAST UPRKOS GODINI PANDEMIJE
U 2020. godini, uprkos razornom uticaju pandemije na ekonomiju, kompanija je zabeležila rast od 10% u odnosu na prethodnu, zaključujući godinu sa prometom od 28 miliona evra.
„Kovid nas je izbacio iz zone komfora, naučio nas je važnosti ljudskih odnosa, drugačijem pristupu tehnologiji, da osluškujemo lične potrebe. Moramo naučiti vrednost deljenja veštine sa kolegama. Siguran sam da je rast kompanije rezultat onoga što smo naučili, takođe u pogledu elastičnosti i poverenja u nečiji potencijal“, naglašava Dada.
Da li biste i vi voleli ovakav vid stimulacije na radnom mestu? Podelite sa nama svoje mišljenje u komentarima!
Komentari (0)