Otišli ste na odmor, u kofere spakovali samo lepe stvari, a brige, svakodnevicu i probleme zaključali u svoj stan, na nedelju ili dve. Stižete na svoje odredište i oduševljavate se uređenjem i atmosferom hotela u koji ste zakoračili.
Zanima vas šta je to što okruženje vašeg odmarališta čini tako idealnim. Budite bez brige, portal Srećna Republika otkriva u čemu leži šarm i magnetska privlačnost luksuznih hotela.
1. Enterijer je pripovedač istorije
Da bi se jedno odmaralište moglo nazvati oazom mira i opuštanja, sam prostor bi trebalo da priča o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti mesta u kojem se nalazi. To se može postići na više načina, a neki od najpoznatijih hotela na svetu su to učinili kroz stare komade nameštaja i tkanine sa lokalnih pijaca i na taj način gostima predstavili istoriju lokaliteta u opipljivoj formi. Ukoliko enterijer sadrži više slojeva značenja i interpretacija, destinacija će gostima samim tim predstavljati enigmu, koju će oni želeti da razotkriju i uživaće dok to čine.
2. Kreativni detalji koji vode goste u svet mašte
Osi istorijskih činjenica, i kreativni elementi iznenađenja će goste prvo začuditi, onda privući i na kraju naterati na razmišljanje. Arhitekte se sve češće odlučuju za kompleks manjih zdanja, umesto velikih hotela. Na taj način oni pobijaju sterilnost i ozbiljnost hotela šaljivim elementima. To obično rade tako što smišljaju čitave priče o njihovom nastanku, o tome šta je dizajnera motivisalo da određenu prostoriju projektuje.
Arhitekte i vlasnici žele da njihovi hoteli budu nalik na filmove, sa početkom, zapletom i raspletom. Oni ponekada čak i daju kreativna imena zgradama koje uređuju, kako bi njihova priča bila verodostojnija. Pored toga, antikviteti i lokalni rariteti enterijeru odmarališta daju na autentičnosti i značaju.
3. Kohezija, ali ne i uniformnost
Svaka prostorija bi trebalo da zadrži element sopstvene individualnosti, u suprotnom će hotel delovati kao tematski park. Ukoliko se dizajner enterijera striktno pridržava jednog motiva, odmaralište bi moglo da liči na dečju kućicu za lutke, umesto na oazu čiji je jedini cilj uživanje i opuštanje. Naravno, osnovna vizija hotela uvek postoji, ideja vodilja koja ceo prostor povezuje u celinu, ali bi svaki zasebni element trebalo da odiše sopstvenim karakteristikama. Na taj način će gosti imati više materijala za istraživanje.
Možda vas zanima…
4. Očekujte neočekivano
Ukrasi koji se nalaze tamo gde im nije mesto prostoru daju šarm i dozu šaljivosti. Stoga se nemojte čuditi ako u nešto novijim hotelima ugledate čamac koji visi sa plafona. Takođe, popularni su i butik hoteli koji nude nešto intimniju atmosferu, te vam se može desiti da u njihovim hodnicima naiđete na police prepune knjiga. Oni vam pružaju priliku da zastanete i pronađete svoje omiljeno književno delo ili čak i da se udobno zavalite u stolicu za ljuljanje dok iščitavate stranice neke voljene knjige, piše portal bbc.com.
5. Na „ti“ sa prirodom
Blizina prirode i njeni elementi u enterijeru su postali imperativ u luksuznim odmaralištima, ali i u hotelima u samom centru grada. U njima se često mogu videti zidovi prepuni zelenila i biljaka, unutrašnje fontane i vodopadi.
Osim toga, karakterišu ih i zvukovi i mirisi prirode. U užurbanim gradskim jezgrima, možete naći krovne terase hotela na kojima su pčelinjaci i na kojima se gaje namirnice za goste. U nešto većim zdanjima prisutni su zidovi oblikovani da izgledaju kao stena ili sobe koje izgledaju kao pećine. Ukoliko vas sreća posluži, vaša soba bi mogla imati i balkon sa panoramskim pogledom, na korak od divlje prirode.
6. Spoj nespojivog
Kako bi svojim gostima pružili samo najbolje od oba sveta, hotelijeri se često odluče da ukrste kontrastne elemente. Najupečatljivije rezulate su dobili spajanjem jednostavnosti prirode i kompleksnosti luksuza. Neretko ćete videti terase prepune udobnih ležaljki koje imaju ekskluzivan pogled na šumske dubine ili beskrajno plavetnilo pučine. Takvi prostori nude spoj prirode i progresa, često u vidu drveća koje nesputano raste okruženo čelikom, staklom i betonom.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)