Odrasli

DOBRE NAVIKE SA LOŠIM POSLEDICAMA: Čak i ispijanje vode može biti pogrešno!

Koliko god mislili na svoje zdravlje i navike koje pokušavate da uvedete u dnevni raspored, uvek se držite umerenosti. Stručnjaci upozoravaju da neke, naizgled dobre navike, mogu biti štetne za vaše zdravlje.

25.05.2022 10:00

DOBRE NAVIKE SA LOŠIM POSLEDICAMA: Čak i ispijanje vode može biti pogrešno!
pexels.com

Možda ste u svoje dnevne rituale uveli neke navike koji se strogo pridržavate i smatrate ispravnim i poželjnim za vaše zdravlje, a one upravo imaju suprotan efekat. Pre nego što nastavite sa njima, ili možda želite tek da ih uvedete, bacite pogled na sledeće redove da vidite da li su one među njima.

Preterano konzumiranje vode

U redu je ako ste aktivni sporrtista ili potrebe vašeg organizma za ovim napitkom su veće, ali isto tako preveliki unos vode smatra se nezdravim, pokazuju istraživanja. Veća količina vode možda hidrira naš organizam, ali isto tako smanjuje koncentraciju soli u krvi. Vodu treba piti onoliko koliko smatrate da vaše telo to zahteva i kakve su vam potrebe za njom.

unsplash.com

Preteran unos vode je štetan za zdravlje

Jutarnje vežbanje

Rano buđenje kako biste orni otišli na trening, pokazalo se kao ne tako dobro za zdravlje pokazala je jedna studija sa Univerziteta Brunel u Midlseksu. Jutarnja disciplina koje se mnogi pridržavaju, može negativno uticati na zdravlje, izazivajući virusne i bakterijske infekcije. Trčanje ili lagane vežbe neće izazvati rizik za vaš imunološki sistem, ali bi to možda izazvali teški treninzi sa tegovima, koje je bolje da odložite u tom slučaju.

Razgovaranje o problemima

Razmišljanje o problemima i neprestane analize, loše je za mentalno zdravlje pokazuju istraživanja. Iako se kroz razgovor sa drugom osobom olakšavava život i rastrećuje nas na neki način trenutnih problema, treba se fokusirati na rešvanje problema, a ne samo razgovor o njima.

pexels.com

Razgovor o problemu loš je za zdravlje, ali fokusiranje na njegovo rešavanje ne

Uzimanje suplemenata

Mnogi uzimaju ove dodatke ishrani „zdravo za gotovo“, ali ipak stručnjaci napominju da treba biti oprezan. Neke studije pokazuju da je stopa smrtnosti kod starijih žena veća koje uzimaju suplemente naročito gvožđe, magnezijum ili vitamin B6 i kod muškaraca rizik od obolevanja od prostate ukoliko uzimaju vitamin E. Iako lekari preporučuju uzimanje nekih dodataka prehrani, najbolje je hranljive stvari unositi direktno iz namirnica.

Preterivanje sa kremom za sunčanje

Stručnjaci stalno upozoravaju da je preveliko izlaganje suncu jako štetno i da može izazvati kožna oboljenja, u najgorem slučaju rak. Mnogi olako shvataju sunčanje, pa često se izlažu sunčevim zracima u najtoplijem delu dana, a i često bez prave zaštite. Savet lekara iz Britanije preporučuje da je najbolje provesti desetak minuta na suncu pre nego što se namažete.

shutterstock.com

Stručnjaci savetuju da provedete izvesno vreme na suncu pre nego što mu se izložite

Izbacivanje "dobrih" masti iz ishrane

Mnogi budu opterećeni ishranom i time šta unose, pa onda preteraju i izbace „dobre“ masti iz jelovnika. Ovde se misli pre svega na omega 3 masne kiseline kojih ima najviše u ribama, orasima i lanenim semenkama. To bi, tvrde stručnjaci, bilo izuzetno štetno za zdravlje, jer omega 3 masne kiseline su dobre za zdravlje mozga i srca i one održavaju našu kožu lepom i gipkom.

BONUS VIDEO:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentari. (0)