Odrasli

IZNENAĐUJUĆE! Svakodnevne aktivnosti smanjuju rizik od srčanih oboljenja!

Univerzitet u San Dijegu je ustanovio da je obavljanje laganih kućnih poslova veoma korisno za zdravlje

25.02.2022 10:30

IZNENAĐUJUĆE! Svakodnevne aktivnosti smanjuju rizik od srčanih oboljenja!
Pixabay

Kad čovek zađe u određene godine, veoma je važno da se kreće i vežba. To ne znači da treba da bude svakog dana u teretani i diže tegove ili trči maraton. Ali isto tako ne znači da ceo dan provede uvaljen u fotelju, ispred televizora.

Prema najnovijoj studiji stručnjaka sa kalifornijskog univerziteta u San Dijegu, svakodnevne kućne aktivnosti mogu da smanje rizik od bolesti srca do dve trećine. To se posebno odnosi na žene čijem zdravlju će doprineti uobičajeni poslovi u kući i bašti. Prema saznanjima ove studije, čak i pranje sudova ili usisavanje, svakodnevne uobičajena aktivnosti, doprinose dužem životu.

Pixabay

Svaka aktivnost u kući ili bašti smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti

 

U studiji stoji da četiri sata koja se provedu u laganim aktivnostima kao što su kućni poslovi, baštovanstvo, kuvanje i tuširanje, smanjuju rizik od bolesti srca.

Ljudi koji su se pridržavali ovih aktivnosti imali su manji rizik od srčanih bolesti ili moždanog udara, u poređenju sa onima koji su radili manje od dva sata.

Dr Steve Nguien, sa Univerziteta Kalifornije u San Dijegu, kaže da je svako kretanje prevencija bolesti:

-Svaka aktivnost koja uključuje vreme provedeno na nogama, van stolice, smanjuje rizik od obolevanja od kardiovaskularnih bolesti.

Pixabay

Samo četiri sata provedena u svakodnevnim aktivnostima, ozbiljno smanjuje rizik od bolesti

 

U studiji je učestvovalo 5.400 Amerikanki starijih od 63 godine i korišćeni su gedžeti za praćenje njihovog kretanja.

Kod žena koje su provodile četiri sata dnevno radeći kućne poslove, rizik od umiranja od srčanih bolesti pao je za 62%, a rizik od moždanog udara za trećinu.

Aktivnije žene su takođe imale 43 odsto manje šanse da uopšte razviju bolesti srca ili arterija, otkrili su naučnici u časopisu Američkog udruženja za srce.

Osobama starijim od 65 godina se preporučuju umerene vežbe kao što su hodanje, aerobik u vodi ili tenis. Time bi trebalo da se bave bar 2,5 sata svake nedelje, prenosi The Sun.

Komentari. (0)