Odrasli

TRENINZI TOKOM “ONIH DANA”: Da li treba istrajati ili pauzirati?

Iako je fizička aktivnost blagotvorna za kompletno zdravlje žena, postavlja se pitanje da li je odlazak u teretanu zapravo poželjan tokom ciklusa?

15.02.2022 13:00

TRENINZI TOKOM “ONIH DANA”: Da li treba istrajati ili pauzirati?
pexels.com

Svi znamo da menstruacija jeste prirodna pojava, ali i da nije baš najprijatnije stanje na svetu. Sa ovim će se većina žena složiti, bilo da su iz tabora onih koje od grčeva ne mogu da otvore oči ili neke od onih srećnica koje svoj ciklus jedva i da osete. U školi smo tokom onih dana bile pošteđene fizičkog, ali se nameće pitanje zašto je to tako i da li je vežbanje tokom menstruacije poželjno ili zabranjeno. Portal Srećna Republika vam donosi odgovor.

Čak 80 posto žena koje vežbaju reklo je da im menstruacija utiče na raspored treninga, bilo da se radi o curenju, grčevima ili opštem blagostanju. Istraživanje u kojem je učestvovalo 1.000 žena, starosti od 18 do 45 godina, otkrilo je da 60 posto njih posebno planira svoje treninge u zavisnosti od ciklusa. A 61 odsto će se verovatno odlučiti za neku određenu vrstu vežbi koja je prilagođena “onim danima” u mesecu.

pexels.com

Devojka sa biciklom

Uprkos tome što 41 odsto ispitanih žena tvrdi da ne izbegavaju nikakve posebne vežbe tokom menstruacije, akademsko istraživanje je pokazalo da su tokom ovulacije, koja pada na četrnaesti dan menstrualnog ciklusa, žene najjače, piše portal Dejli Star. A tokom lutealne faze, koja traje od 14. do 21. dana menstrualnog ciklusa, tela nisu pripremljena za trening visokog intenziteta. Ovo bi trebalo da uzmu u obzir žene koje vežbaju tokom celog ciklusa.

pexels.com

Devojka diže tegove

Istraživanje je pokazalo da iako se svaka šesta žena plaši da je vežbanje tokom menstruacije štetno, dve trećine njih, čak 64 procenta, reklo je da im vežbanje tokom menstruacije zapravo poboljšava mentalno blagostanje. Vežbanje je važan deo mentalnog zdravlja i žene bi trebalo da imaju samopouzdanja da nesmetano vežbaju u bilo kojoj fazi menstrualnog ciklusa. Na pitanje kako menstruacija i vežbanje mogu uticati na udobnost, 70 odsto žena je reklo da se uvek plaši da iskusiti curenje tokom treninga.

pexels.com

Devojka se isteže

Svaka četvrta žena je ovo zapravo i doživela, a 29 procenata njih je reklo da su se zbog te male “nezgode” postidele, dok se više od dve trećine njih izjasnilo da ih je bilo zaista sramota. Međutim, neke žene tokom ciklusa nastavljaju da vežbaju kao i obično, i to bez straha od curenja, dok svaka peta tvrdi da tokom tog perioda ne bi odabrala ni odeću za vežbanje tamnijih boja.

TOP 10 VEŽBA ZA ŽENE TOKOM MENSTRUACIJE:

  • Joga
  • Istezanje
  • Pilates
  • Vežbe sa tegovima
  • Trčanje
  • Biciklizam
  • Planinarenje
  • Plivanje
  • Zumba
  • Intervalni trening visokog intenziteta
  • BONUS VIDEO:

    Komentari. (0)