Možda vam zvuči čudno, pa čak i bizarno, ali pojedine aviokompanije ne dozvoljavaju pilotima i drugim članovima letačkog osoblja da nose brade! Ovde se ne radi o bilo kakvoj diskriminaciji, i razlog je potpuno opravdan jer postoje situacije u kojima bi pilot s bradom mogao da ugrozi svoj i život putnika.
Mnogi korisnici društvenih mreža ostali su šokirani kada su saznali za čudno pravilo koje sprovode neke aviokompanije, nakon što je jutjuber Zak D. Films podelio simulaciju šta bi moglo da krene po zlu kada pilot sa bradom leti avionom.
U kratkom snimku on je objasnio:
- Kada pilot u hitnim slučajevima stavi masku sa kiseonikom, ona stvara čvrsti pečat oko lica. Ovo je ključno za snabdevanje pravom količinom kiseonika. Ali, da je pilot imao bradu, dlake na licu bi sprečile da se maska pravilno zatvori - što bi izazvalo curenje kiseonika i potencijalno dovelo do nesrećnih posledica. Zbog toga obično nikada ne vidite pilota sa bradom.
Kako navode stručnjaci iz vazduhoplovne kompanije HRD Aero Sistems, piloti, kopiloti i posada u pilotskoj kabini koriste specijalizovane maske za kiseonik za razliku od onih koje se postavljaju putnicima "jer imaju dodatne odgovornosti i rizike". Oni koji su odgovorni za upravljanje avionom takođe moraju da nose maske u nekim situacijama koje nisu vanredne, na primer kada su sami u kokpitu - jer bi mogli da uštede nekoliko dragocenih sekundi ako završe u nevolji.
Shutterstock/Skycolors
- Maske za kiseonik letačke posade snabdevaju sa 100 odsto kiseonika u prvih nekoliko sekundi, odmah rešavaju sve simptome hipoksije, a zatim se mogu prebaciti na manje koncentrisano snabdevanje - kažu ljudi iz HRD Aero Sistems.
Portparol Federalne uprave za vazduhoplovstvo (FAA) je objasnio da ne postoji pisano pravilo o zabrani brade, ali i da mnoge aviokompanije ne dozvoljavaju svojim pilotima da ih "neguju" iz bezbednosnih razloga.
Shutterstock
- Zahtevamo da maske sa kiseonikom budu funkcionalne, a aviokompanije mogu da zahtevaju da piloti budu dobro obrijani ili da imaju malu bradu da bi to osigurali. Sve proizilazi iz FAA studije iz 1987. pod nazivom "Uticaj brade na performanse maske sa kiseonikom", koja je otkrila da je „efikasnost maske sa kiseonikom smanjena prisustvom dlačica na licu. Zaštitne maske, poput onih koje se koriste u respiratornoj zaštitnoj opremi, često se ne mogu brzo navući ili efikasno zatvoriti kada ih koriste bradati pojedinci - navode iz FAA.
American Airlines takođe sledi sličan skup smernica koje zahtevaju da kapetani budu dobro obrijani. Njihov predstavnik je rekao:
- Ne dozvoljavamo pilotima sa dlakama na licu u aktivnoj službi. Ovo je zbog sigurnosti. Bezbednost je jedna od najvećih, najvažnijih stvari u našoj industriji, prenosi Ladbible.
Komentari (0)