Uznemiravanje zaposlenih u ugostiteljstvu nije retka pojava, nažalost. Brojni radnici svakodnevno se suočavaju sa neprihvatljivim ponašanjem gostiju - od uvredljivih komentara i lascivnih dobacivanja, do ostvarivanja fizičkog kontakta. Mnogi gosti, verovatno nesvesni, smatraju da imaju pravo da se ponašaju na taj način samo zato što troše novac u određenom lokalu. Međutim, takvo ponašanje ne samo da ponižava radnike, već im može naneti i emotivne povrede koje često nisu vidljive, do čega je u jednom slučaju i došlo.
Naime, taj slučaj desio se u restoranu gde je grupa bogatih gostiju, predvođena jednim advokatom, bukvalno zlostavljala mladu konobaricu Lili O’Konor. Iako je Lili ostala smirena i profesionalna tokom večeri, bilo je jasno da je emotivno pogođena zbog onoga što je doživela. Tri sata provedenih sa ovim gostima, koji su konobaricu verbalno i fizički uznemiravali, ostavila su ozbiljan utisak na nju, što nije mogla da sakrije. Između ostalog, govorili su joj da je "bruka jer radi za sitan novac", napominjući kako oni imaju dovoljno da plate i račun i nju.
Vlasnik restorana, Li Skit, brzo je reagovao i odlučio da se obrati gostu putem mejla. U njemu je poručio da za njega Lili ima mnogo veću vrednost od novca koji je gost potrošio tokom večere, te je odlučio da mu vrati sve ono što je platio za svoj račun. Skit je istakao da nije u pitanju samo novac, već ljudska vrednost i poštovanje prema njegovim zaposlenima, što je u ovom slučaju prevazišlo bilo kakvu finansijsku korist.
Prenosimo u celosti mejl koji je Li Skit, vlasnik restorana, poslao problematičnom gostu:
- Poštovani, prvenstveno želim da Vam se zahvalim što ste sinoć izabrali moj restoran da večerate u njemu, a ja shvatam da ste napravili najveći račun koji smo ikada imali za jednim stolom. Nažalost, tokom večeri sam postao svestan da je Vaše ponašanje bilo neprikladno prema Lili, koja je usluživala u našem restoranu. Rekla mi je da je – inače 22-godišnjakinja – zapričavana, nepoštovana i dodirivana nevoljno od strane članova Vašeg društva. Poslednjih sat vremena sam proveo razgovarajući sa njom i to mi je slomilo srce i nateralo da se osećam kao jako loš poslodavac i užasan otac, s obzirom na to da i sam imam ćerku. Molim Vas, dostavite mi detalje svog bankovnog računa i refundiraću Vam čitav iznos računa od 1.000 funti (1.180 evra), minus 100 funti, koliko verujem da je trebalo da ostavite bakšiš Lili – koje ću joj ja isplatiti direktno – s obzirom na to da niste ostavili bakšiš. Biću Vam zahvalan da nikad više ne dođete u moj restoran. Lili mi znači mnogo više od novca. Mislim i da treba bolje da procenjujete ljude kojima se okružujete.
Reakcije na Skitov postupak bile su pomešane. Dok su mnogi smatrali da je važno stati na put ponašanju ljudi koji veruju da novac može opravdati loše postupke, bilo je i onih koji su smatrali da vlasnik restorana nije trebao da vrati novac gostu koji je celokupno veče proveo uživajući u uslugama restorana.
Ipak, Skit je odlučio da sam nadoknadi štetu, isplativši puni iznos računa, uključujući bakšiš koji gost nije ostavio, kao podršku svojoj radnici.
Kako vi tumačite postupak ovog vlasnika restorana? Da li je reagovao ispravno, ili je mogao da postupi drugačije?
Komentari (0)