Za mnoge je nezamislivo započeti dan bez šolje tople kafe, i to je u redu. Ali, ako posle te kafe planirate da idete u kupovinu, to bi moglo da ima negativne efekte po vaš kućni budžet. Naime, utvrđeno je da samo jedan "kratki" espreso može da vas natera da potrošite duplo više novca u prodavnici.
Iako to na prvi pogled deluje čudno, Britansko psihološko društvo (BPS) je istraživalo uticaj kafe na šoping, i podaci su zasita zanimljivi.
- Ljudi koji su popili samo jedan espress pre odlaska u prodavnicu su potrošili neverovatnih 50 odsto više novca od onih koji su popili kavu bez kofeina. Oni koji piju kofein izjavili su da se osećaju uzbuđenije, a kad smo uzbuđeni, skloni smo da budemo impulsivniji - objavili su stručnjaci iz BPS-a u svom snimku objavljenom na Tik Toku.
Takođe, BPS se poziva na studiju iz 2022. godine koja je podrazumevala nekoliko eksperimenata kako bi se utvrdilo na koji način kofein uiče na ponašanje tokom kupovine. Ovo istraživanje je sprovedeno u raznim prodavnicama u više zemalja, a svim kupcima je ponuđeno besplatno 50 ml espresa.
Naučnici su ustanovili da je ispijanje ove male količine povezano s povećanim brojem kupljenih artikala i većom ukupnom potrošnjom. Oni koji piju kofein takođe su verovatnije birali "hedonističke proizvode"' -povezane sa uživanjem, kao što su kokice i čokolade. Ovo ponašanje pripisano je povećanom "energetskom uzbuđenju", pod uticajem stimulativnih efekata kofeina.
Jedan prosečan espreso sadrži 60 mg kofeina, ali stručnjaci naglašavaju da je već količina od 25 do 30 mg dovoljna za povećanje uzbuđenja kod konzumenata, a ove količine kofeina, pa i veće, mogu se pronaći u većini energetskih ili gaziranih pića.
Komentari (0)