Psihologija

9 KOBNIH GREŠAKA NA POSLU: Ako se ovako ponašate, šefovi vas nikada neće shvatiti za ozbiljno! (FOTO)

Ma koliko nam se činilo da sve radimo ispravno, a naš trud nije nagrađen, nekada je možda zaista problem u nama.

24.06.2023 16:00

9 KOBNIH GREŠAKA NA POSLU: Ako se ovako ponašate, šefovi vas nikada neće shvatiti za ozbiljno! (FOTO)
shutterstock.com

Ako vam je u interesu da napredujete na poslu i da vas šef i saradnici vide kao lojalnog kolegu i nekoga ko doprinosi firmi, možda bi trebalo da menjate svoje ponašanje, naročito ako se ne osećate cenjeno.

Ma koliko nam se činilo da sve radimo ispravno ali naš trud nije nagrađen, nekada je možda zaista problem u nama. Evo šta treba da izbegnete ako želite da vas kolege rangiraju kao visoko vrednu i pouzdanu osobu:

Neprikladno oblačenje

Način na koji se oblačite igra veliku ulogu u tome kako vas drugi vide. Profesionalni izgled učiniće vas verodostojnije, a studije su pokazale da se na osnovu oblačenja može povećati i vaša šansa za unapređenje. Pored ovoga, profesionalno oblačenje pokazuje da poštujete svoje radno mesto.

Stalno kasnite na posao

Dešava se da ne čujete alarm ili vas gužva u saobraćaju uspori na putu do posla. Međutim, neprihvatljivo je da vam postane praksa svakodnevno kašnjenje, jer ćete biti viđeni kao neko ko je nepouzdan i neko kome nedostaje poštovanje i posvećenost poslu, prenosi Ideapod.com. Ako vam se dešava da svakodnevno kasnite po 5 ili 10 minuta, promenite to.

shutterstock.com

Konstantno kašnjenje na poslu može vas u očima kolege učiniti nepouzdanim i neprofesionalnim

Ne komunicirate efikasno

Komunikacija je u svim odnosima veoma važna jer ako nije efikasna može doći do nesporazuma, konflikata i nakupljenih frustracija u vezi sa poslom. Ako vam se, na primer, nakupilo posla i pod stresom ste te ne možete biti dovoljno efikasni, ukoliko ne razgovarate sa šefom i ne predočite mu problem, neće znati šta se dešava. 

Nepoštovanje

Poštovanje prema kolegama na poslu treba da postoji i da bude obostrano. Imajte na umu da treba biti ljubazan čak i kada oni to ne zaslužuju. To podsiče pozitivno radno okruženje, a pozitivno se odražava i na vas. To će vam izgraditi reputaciju, a primetiće vas pravi ljudi.

Prigovaranje i kritikovanje drugh

Ovo je takođe oblik nepoštovanja. Ako niste zadovoljni poslom lako je žaliti se i iznositi kritike na račun drugih, ali to nije lepo. Prvo izgledaćete negativno i neprijatno zbog toga a drugo vaše kolege mogu pomisliti da ste detinjasti i nezreli. 

shutterstock.com

Stalno prigovaranje na druge može vas učiniti frustriranim i nezrelim

Ne prihvatate kritike i sugestije

Da li uzimate previše lično povratne informacije i idete u defanzivu? Umesto da se uznemirite i uvredite, pokušajte da to iskoristite za svoj lični razvoj i napredak. Budite otvoreni za konstruktivnu kritiku jer će vam to pomoći da bolje radite posao. 

Nespremnost da se uči i profesionalno razvija

Rast je važan na poslu jer paralelno sa našim rastom razvija se i kompanija. Shodno tome, potrebno je prilagođavati se promenama, a to znači da možete proširiti vidike i naučiti nove stvari. Izgledaćete nefleksibilni ako se odupirete tome i žalite.

Nepreuzimnje inicijative

Ovo je slično kao i otpor promenama zbog čega vas kolege neće shvatiti ozbiljno. Dajte nekad predlog šta treba poboljšati. Ponudite pomoć kolegama koji preopterećeni poslom. Bilo da se radi o Pokrivanju smene kolegama ili prekovremenom rad kako bi se završili zadaci, može ostaviti utisak da ste odgovorna i fleksibilna osoba.

shutterstock.com

Umeesto gubljenja vremen na društvene mreže pokažite inicijativu za poboljšanje rada, odnosa unutar firme

Odlaganje obaveza

Svi odugovlačimo nešto, međutim, kada se propuštaju rokovi do poslednjeg trenutka, može biti loše. To se odnosi recimo na ignorisanje mejlova klijenata zbog čega mogu nastati tenzije i problemi. Smanjite vreme na nepotrebne aktivnosti poput društvenih mreža i slično. Napravite prioritete na listi važnosti i držite ih se. Tako ćete sebi dati okvire za rad. 

Ne preuzimate odgovornost za svoje greške

Ako dođete u raspravu sa klijentom, umesto ružnih reči ili spuštanja slušalce, suzdržite se i izdignite iznad situacije. Nepriznavanje svoje odogovornosti usporava rast u tom procesu a to može da naruši poverenje i pouzdanost. Ako napravite greške to i priznajte a najbolje da iz njih i učite.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)