Iako se druženje sa psom svodi na maženje i igranje ili šetnju, mnogi vlasnici bi dali sve da mogu razumeti o čemu razmišlja njihov ljubimac i kako ih doživljava. Izgleda da će mnogi dobiti odogovor na ovo pitanje, jer su naučnici sa Univerziteta Emoru u Džordžiji sproveli istraživanje među psima pripremajući ih da se podvrgnu skeneru kako bi utvrdili kako oni doživljavaju svoje vlasnike. Koristeći magnetnu rezonancu dobili su neuronske odgovore na to kako psi reaguju kad vide svog vlasnika i druge pse iz okoline, uz pomoć njihovih mirisa.
Prema ovom istraživanju miris ljudi može dati uvid generalno o ponašanju pasa u društvu svojih vlasnika. Naučnici smatraju da je miris najmoćnije i najvažnije čulo pasa i odlična osnova za proučavanje društvene spoznaje i generalno ljudi.
Studija je pokazala da su svi mirisi jednako aktivirali njihov njuh i čulo mirisa prilikom eksperimenta i da su psi pokazivali određene reakcije i emocije i prema nepoznatima. Miris poznatog čoveka nije bio presudan jer su psi mogli da razlikuju u njegovom odsustvu druge mirise. Ne samo da su mogli da ga razlikuju, već su imali i pozitivnu reakciju na poznati miris koji je aktivirao njihov mozak na skeneru.
- Ovo govori o snazi psećeg čula mirisa i daje naznake o važnosti ljudi u njihovim životima - navodi se u studiji.
Psi su na skeneru pokazivali pozitivnu reakciju i emocije na svog vlasnika jer im je mozak na skeneru zasvetleo na poznati miris, pokazujući tako da su srećni u blizini svog gazde.
Međutim, dovelo se u pitanje poreklo društvene fleksibilnosti pasa, jer se ne zna da li je taj odgovor uzrok selektivnog odgoja ili društvenog okruženja. Prema studiji, dovodi se u pitanje da je moguće da selektivni uzgoj stvara takvu međuvrsnu vezu između pasa i ljudi.
Možda vas zanima…
Pozitivna reakcija ljubimaca na ljude je rezultat toga što su oni odgajani i bili u intenzivnom kontaktu sa ljudima, navodi se u istraživanju. Ovi psi su još kao štenad provodili vreme sa svojim vlasnikom, otuda i njihovo mahanje repom jer ih prepoznaju.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)