Odnosi između zaposlenih na poslu su uvek kompleksni, i sasvim logično većina ljudi nastoji da izgradi neku vrstu povezanosti sa kolegama. Zato su u te svrhe priče o novoj hit seriji na "Netflixu" ili fudbalu zlata vredne. Tako barem pokazuje istraživanje u kojem je učestvovalo više od 2.000 ljudi.
Iako se nekadašnja tradicija jutarnjeg razgovora, obično uz kafu, mahom izgubila, stručnjaci ističu koliko su ovi oblici komunikacije važni za motivaciju zaposlenih. Logično, posle slobodnog vikenda, najveći uticaj ovih kancelarijskih razgovora je ponedeljkom.
Rezultati istraživanja su veoma zanimljivi - 64 odsto zaposlenih uživa u kratkom razgovoru s kolegama pre nego što počnu s poslom, a 67 odsto se oseća motivisanije kada su okruženi prijateljima.
- To znači da su ti naizgled '"nevažni", u stvari, veoma važni jer pružaju priliku da svoje misli podelimo s nekim ko je spreman da sluša. Naravno, to treba da bude uzajaman proces, a kada se to postigne, možemo se posvetiti radu - kaže neurolog Linda Šo.
Čak i ako radite od kuće, ovi razgovori su važni, i treba ih praktikovati.
Nedavna studija pokazuje da skoro 80 odsto zaposlenih smatra svoje kolege "prijateljima" van kancelarije, a čak 86 odsto veruje da je ključno da se održavaju dobri lični odnosi sa kolegama.
Oko 22 odsto ljudi ostaje u kontaktu s prijateljima s posla tokom vikenda, a neverovatnih 73 odsto se redovno dopisuje ili razgovara preko poruka ili WhatsApp-a, dok se 26 odsto ljudi viđa s kolegama uživo.
Razgovori tokom pauze za kafu (31 odsto), zajednički obroci u kancelariji (25 odsto) i smejanje pred zajedničkim izazovima (24 odsto) trenuci su koje zaposleni posebno cene.
- Naši odnosi i razgovori su ono što povećava naš moral za predstojeću nedelju. Oslanjamo se na njih da bismo ostali motivisani, a to bi mogli da budu faktori zbog kojih ponedeljak predstavlja najproduktivniji dan - izjavila je Elizabet Hjuz-Gaper, portparolka firme "Jakemans", koja je naručila ovo istraživanje, prenosi Mirror.
Komentari (0)