Zanimljivosti

ŠETALI SU SA ČETVOROGODIŠNJOM ĆERKOM PO PLAŽI, A ONDA ODJEDNOM ZAČULI VRISAK: Kada su dotrčali do stene, imali su šta da vide, ovo nisu ni slutili! (FOTO)

Lili Vajler je devojčica koja je sada postala svetski poznata i to sve zbog jednog neobičnog otkrića.

02.06.2023 16:01

Printscreen Facebook/ Richard Wilder PT

Četvorogodišnja devojčica Lili Vajler otkrila je na plaži u Britaniji otisak stopala dinosaurusa u steni star 220 miliona godina. Ona je šetajući sa roditeljima obalom između Berija i Salija primetila nešto neobično utisnuto u steni, vrisnula od iznenađenja i odmah pozvala roditelje.

Kada je to ugledao njen otac Ričard, i on je kriknuo od iznenađenja i sreće, pa je odmah slikao stenu i okačio fotografiju na društvene mreže uz molbu da mu neko pojasni da li bi to mogao da bude otisak stopala dinosaurusa. Na toj obali je, inače, već bilo sličnih otkrića.

Uzbuđeni paleontolozi

Njegov post izazvao je veliko interesovanje paleontologa i ceo svet nauke se digao na noge.

- U tom trenutku nisam bio čak ni siguran da su to otisci dinosaurusa pa sam pomislio da pitam ljude na mrežama. Kad sam objavio fotografiju svi su poludeli. Javili su mi se paleontolizi i potvrdili da jeste otisak dinosaurusa star 220 miliona godina. Bilo je prilično uzbudljivo, a zasluga za otkriće pripala je našoj ćerki Lili – ispričao je za britanske medije njen otac.

Prema Ričardovim rečima, bio je to besprekorno očuvan otisak životinje dugačak nešto više od 10 centimetara. Pretpostavka naučnika je da je u pitanju verovatno mladunče manje dvonoge životinje dugačke 2,5 metra i visoke 75 cm. Ta vrsta dinosaurusa uglavnom se hranila insektima i drugim manjim stvorenjima.

Kako je objasnio arheolog Karl Džejms Langford, odmah su reagovali iz Nacionalnog muzeja Velsa i otisak zajedno sa komadom stene preneli u svoju zbirku.

- Ovo otkriće imalo je globalni značaj. Po mom mišljenju ovo je najbolje sačuvani otisak dinosaurusa pronađen u Britaniji u poslednjih 10 godina – rekao je on.

Lilino ime upisano u muzeju

Nakon otkrića otiska Lili je postala zvezda. Pozvana je u muzej gde je pozirala pored svog otkrića. Prema rečima njenih roditelja, devojčica se zainteresovala za dinosauruse. Njeno ime kao pronalazača ostaće upisano u istorijskim analima muzeja za naredne generacije.

Kako je rekla kustos Nacionalnog muzeja u Velsu, Sindi Hauels, ovo je najbolje očuvani otisak ikad pronađen u tom delu Britanije, a posebno na toj plaži koja je poznata po tome što se na njoj mogu videti fosilozovani ostaci i dokazi da su tu nekad boravili dinosaorusi.

- Ovaj otisak star 220 miliona godina je jedan od najbolje očuvanih primeraka koji su ikad pronađeni u Britaniji. Pomoći će paleontolizima da shvate kako su ti rani dinosaurusi hodali. Lili i njena porodica su najzaslužniji za otkriće i to što je stena sa otiskom završila u muzeju – rekla je ona.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)