Švedska influenserka Matilda Djerf, jedna od najpoznatijih modnih influenserki na svetu, koju prate i brojne devojke iz Srbije, našla se na meti optužbi za zlostavljanje. Naime, 11 bivših i trenutnih zaposlenih u njenoj kompaniji "Djerf Avenue" optužilo ju je za maltretiranje i "psihološki teror" na radnom mestu.
Prema pisanju švedskog Aftonbladeta, Matilda je navodno redovno vikala na svoje zaposlene, a jednu od njih je čak naterala da očisti njen privatni toalet. Uz to se spominje da je Djerfova nabacivala i neprikladne komentare o nečijoj težini.
- Vikala je na nekog ako nije bilo kafe, ako je neko sedeo na pogrešnom mestu, ako njena hrana nije bila podgrejana. Ako bilo koji deo nije bio očišćen, potpuno bi poludela - rekla je jedna od zaposlenih žena, dok je druga dodala da je svaki dan bilo "psihološki teror" na radnom mestu.
Njene radnice zbog svega, tvrde, nisu spavale ni jele, a morale su da potraže i psihološku pomoć.
Međutim Matilda smatra da te optužbe nisu istina.
- Ne prepoznajem se u ovim tvrdnjama. Želim naglasiti da preuzimam odgovornost i ovo vidim kao priliku za promišljanje, razvoj i doprinos boljoj kulturi za sve zaposlenike Djerf Avenuea. Aktivno ću nastaviti da radim na svom menadžmentu, što uključuje traženje podrške od trenera - rekla je ona za Independent (The Independent).
Govorila im da ne znaju svoj posao?
Među brojnim optužbama iznesenim protiv Matilde nalazi se i tvrdnja da je jednom prilikom poređala sve svoje radnice kako bi im rekla da su loše u svom poslu. Jedna od njih je navodno zbog toga počela da plačei i htela je da da ostavku.
- Vikala je na ljude toliko da je cela kancelarija odjekivala. Svaki dan sam bila u strahu da će me kritikovati - rekla je jedna od 11 zaposlenih koje su iznele optužbe.
Druga je istakla da se nikad nekoga nije bojala kao što se boji Matilde, a neke tvrde da su zbog nje svakodnevno imale i napade panike.
Privatno kupatilo za najdraže devojke
Djerf je navodno na vratima svog kupatila imala papir prema kom su mogle da ga koriste samo njene najdraže radnice. U slučaju da je papir otpao i da je neko greškom koristio kupatilo, Matilda bi prisilila jednu od njih da temeljno izriba ceo toalet pre nego što bi ga ona opet koristila.
Jedna od radnica tvrdi da je postojao sistem rangiranja, prema kom bi neko pao u niži rang ako nije mogao da radi prekovremeno.
- U tom slučaju nije htela ni da vas pozdravi - istakla je anonimna zaposlena.
Druga je, pak, rekla da se na dan kad je dala otkaz osećala kao da je puštena iz zatvora.
"Žao mi je što postoje takva iskustva"
Matilda se u svojoj izjavi izvinila zaposlenima koje se zbog njenog ponašanja nisu osećale sigurno ili prihvaćeno.
- Nikad mi nije bila namera da doprinesem radnom okruženju koje na bilo koga utiče negativno i žao mi je što su neke zaposlene imale takva iskustva - rekla je Matilda.
Šefica operacija u Djerf Avenueu, Pernila Boni potvrdila je da je Matilda imala privatno kupatilo. Rekla je da za to postoje zdravstveni razlozi, ali se složila da je nerazumno jednoj od radnica tražiti da ga čisti.
- Svesni smo da su postojali izazovi u našem radnom okruženju i preduzeli smo odgovorne i specifične korake kako bismo razmotrili ove probleme - rekla je Bonijeva.
S dečkom osnovala Djerf Avenue
Matilda Saga Albertina Djerf je 27-godišnja influenserka i dizajnerka, koja na Instagramu ima 3.1 milion pratilaca. Influenserka je postala nedugo nakon srednje škole, kad je dokumentovala put na Karibe sa svojim dečkom Rasmusom Johansonom. S njim je 2019. i osnovala Djerf Avenue, kompaniju koja je ubrzo stekla svetsku popularnost.
Postoje sumnje da Djerfova nije sama dizajnirala svoju odeću, već da je koristila unapred napravljene primere svojih dobavljača iz Portugala. Uz to je prošle godine firma bila na meti kritika zbog navodnih sličnosti s drugim brendovima. Sve to je dovelo do privremene deaktivacije Matildinog profila na TikToku, na kojem danas ima 1,6 miliona pratilaca.
Bogatstvo od 34,5 miliona dolara
U prilog popularnosti brenda govori činjenica da je vrednost kompanije mlade Matilde pre dve godine procenjena na 34,5 miliona dolara, a godinu kasnije ostvarila je zaradu od 22 miliona dolara. Kompanija prodaje odeću kao što su pidžame, ogrtači i slični loungewear komadi.
Komentari (0)