Moda

"VOG" NA UDARU ZBOG ŠOKANTNE KAMPANJE: Ges predstavio modela koji ne postoji – čitaoci besni!

Nakon kontroverznog poteza, osude stižu sa svih strana, čitaoci besne, pretplate se masovno otkazuju, a reputacija je ozbiljno uzdrmana.

Slika Autora
byIva Milenković

29.07.2025 12:35

"VOG" NA UDARU ZBOG ŠOKANTNE KAMPANJE: Ges predstavio modela koji ne postoji – čitaoci besni!
Freepik

U novom izdanju magazina Vog (Vogue), pojavili su se AI modeli, potpuno digitalno kreirane devojke u reklamnoj kampanji za brend "Ges" (Guess). Iako sam Vog (Vogue) nije direktno kreirao modele, dozvolio je prikazivanje tih slika na svojim stranicama, što je izazvalo veliku buru među čitaocima mode i zaljubljenicima u autentičnost.

AI modeli, čija je lica kreirala agencija pod imenom Serafina Valora (Seraphinne Vallora), prikazani su sa savršeno oblikovanom kosom, besprekornom kožom i proporcijama koje deluju neprirodno, gotovo kompjuterski, kao da je u pitanju video igrica umesto žive osobe. 

Iako je reklama u časopisu jasno označena malim sitnim slovima sa natpisom "Produced by Seraphinne Vallora on AI“ (Napravljeno od strane Serafine Valore pomoću veštačke inteligencije), mnogi kritičari su izrazili nezadovoljstvo zbog uključivanja takve slike, smatrajući je simbolom erozije kreativnosti i pravog angažmana modela. 

Na društvenim mrežama, naročito na TikToku, viralno kruži mnoštvo negativnih reakcija.

@mauriciopogna AI can destroy all the industry. Without the human art, don’t exist style, expression, cinematography or anything that transforms this world less empty. #AI #art #artist #style #models #model #fashion #fashionindustry #vogue #alexandermcqueen #zendaya #ladygaga #katemoss #alexconsani #gigihadid #bellahadid ♬ crying and puking - 🪬𝕶𝖆𝖗𝖒𝖆🕸️

- Ovo je rat protiv umetnosti, mode i kulture - bio je jedan od komentara, uz pozive na bojkot časopisa  "Vog" (Vogue) i brenda "Ges" (Guess). 

Mnogi dugogodišnji pretplatnici izjavili su da će otkazati pretplatu zbog ovakvog ispada magazina, i prelaska u digitalnu i sterilnu estetiku.

Freepik/AI

U mnogim industrijama se danas koristi veštačka inteligencija

Zaštitnici kreativne industrije upozoravaju da AI modeli mogu podstaći nerealne standarde lepote, od belih, velikih očiju i tankog nosa, do simetričnih lica koje ne predstavljaju stvarne ljude. Takođe se strahuje da ovakve kampanje mogu da ugroze rad profesionalnih modela, fotografa, šminkera i stilista.

Iako neke modne kuće poput "Manga" (Mango), "Levisa" (Levis) i "Lui Vitona" (Louis Vuitton) već eksperimentišu sa AI digitalnim modelima, deo industrije zagovara da se ovakve tehnologije koriste odgovorno, da budu dopuna, a ne zamena ljudima u ovakvim projektima.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)