U novom izdanju magazina Vog (Vogue), pojavili su se AI modeli, potpuno digitalno kreirane devojke u reklamnoj kampanji za brend "Ges" (Guess). Iako sam Vog (Vogue) nije direktno kreirao modele, dozvolio je prikazivanje tih slika na svojim stranicama, što je izazvalo veliku buru među čitaocima mode i zaljubljenicima u autentičnost.
AI modeli, čija je lica kreirala agencija pod imenom Serafina Valora (Seraphinne Vallora), prikazani su sa savršeno oblikovanom kosom, besprekornom kožom i proporcijama koje deluju neprirodno, gotovo kompjuterski, kao da je u pitanju video igrica umesto žive osobe.
Iako je reklama u časopisu jasno označena malim sitnim slovima sa natpisom "Produced by Seraphinne Vallora on AI“ (Napravljeno od strane Serafine Valore pomoću veštačke inteligencije), mnogi kritičari su izrazili nezadovoljstvo zbog uključivanja takve slike, smatrajući je simbolom erozije kreativnosti i pravog angažmana modela.
Na društvenim mrežama, naročito na TikToku, viralno kruži mnoštvo negativnih reakcija.
- Ovo je rat protiv umetnosti, mode i kulture - bio je jedan od komentara, uz pozive na bojkot časopisa "Vog" (Vogue) i brenda "Ges" (Guess).
Mnogi dugogodišnji pretplatnici izjavili su da će otkazati pretplatu zbog ovakvog ispada magazina, i prelaska u digitalnu i sterilnu estetiku.

Freepik/AI
Zaštitnici kreativne industrije upozoravaju da AI modeli mogu podstaći nerealne standarde lepote, od belih, velikih očiju i tankog nosa, do simetričnih lica koje ne predstavljaju stvarne ljude. Takođe se strahuje da ovakve kampanje mogu da ugroze rad profesionalnih modela, fotografa, šminkera i stilista.
Iako neke modne kuće poput "Manga" (Mango), "Levisa" (Levis) i "Lui Vitona" (Louis Vuitton) već eksperimentišu sa AI digitalnim modelima, deo industrije zagovara da se ovakve tehnologije koriste odgovorno, da budu dopuna, a ne zamena ljudima u ovakvim projektima.
Komentari (0)